0
0
0
0
0
AMD'nin Mantle'ı ilk duyurulduğunda oyun severler için bir devrim olacağı şeklinde sükse yapmıştı. Kafalarda oluşan ilk algı, Mantle'ın Direct X teknolojisinin yerine ekran kartı ile işlemci arasındaki bağlantıyı daha hızlı kuracak bir sistem geliştirmekti. Mantle'ın temel amacı bu ancak duyurulduğu zamanki gibi tüm ekran kartları için tanımlanması mümkün olmayacak. Öyle ki daha Radeon HD 7000 serisine bile gelmiş değil. Henüz beta aşamasında olduğu için bu normal karşılanabilir ancak HD7000 öncesi ekran kartlarıyla uyumlu olmayacağını da söylemek gerekiyor.
AMD'nin Mantle'ı ilk duyurulduğunda oyun severler için bir devrim olacağı şeklinde sükse yapmıştı. Kafalarda oluşan ilk algı, Mantle'ın Direct X teknolojisinin yerine ekran kartı ile işlemci arasındaki bağlantıyı daha hızlı kuracak bir sistem geliştirmekti. Mantle'ın temel amacı bu ancak duyurulduğu zamanki gibi tüm ekran kartları için tanımlanması mümkün olmayacak. Öyle ki daha Radeon HD 7000 serisine bile gelmiş değil. Henüz beta aşamasında olduğu için bu normal karşılanabilir ancak HD7000 öncesi ekran kartlarıyla uyumlu olmayacağını da söylemek gerekiyor.

Oyun piyasasındaki görsel savaşa bir alternatif olarak bakılabilecek Mantle, Microsoft'un Direct X'ini aradan çıkartacak olmasıyla fazlasıyla önem verilen bir teknoloji. Ancak bu savaşa Mantle'dan sonra SteamOS ile OpenGL'in de katılacak olmasıyla üç farklı sistem karşımıza çıkıyor. Kafaları fazla karıştırmadan açıklamak gerekirse PC oyunlarını Linux üzerinde çalıştırmak isteyen Steam, oyunları Direct X bağımlılığından kurtarmak isteyen Mantle'a ciddi bir rakip olacak. Mantle'ı ilk destekleyen oyun olarak BattleField 4'ü gördük. EA'in bu teknolojiye önem verdiğini buradan rahatlıkla görebiliriz. Ayrıca birçok oyunun yapımcısı olan ve çok daha fazla oyunun yayımcısı olan EA'in Mantle yani AMD tarafında yer alması Direct X'i ve dolayısıyla Microsoft'u üzecektir. Üstelik OpenGL ile oyunları Linux'a ve SteamOS'e taşımak isteyen Valve'in elini Mantle tarafından güçlendiren bir durum da mevcut: Açık kaynak kodlu olmak. Sürekli yenilenen eklentilerle birlikte Mantle'dan geri kalmayacak bir Linux oyun pazarı mümkün. Direct X ise, PC ve Xbox'larda kalmaya devam edecek elbette. PlayStation'dan ve haliyle Sony'den ise henüz ses yok ancak Mantle'ı çok yüksek ihtimalle PS4'te göreceğiz.
 

 Oyuncular için önemi ne?


Olaya oyuncu tarafından bakılırsa OpenGL'nin SteamOS ile birlikte geçeceği yükselişin getireceği katkının yanı sıra Mantle, yıllardır Direct X sayesinde oyunları tam performanslı oynayamadığımızın ortaya çıkmasına önayak oldu. Önümüzdeki süreçte Mantle destekli birçok oyunla birlikte bilgisayarlarımızda çok daha iyi görsel oyun deneyimleri yaşayacağımızı söylemek mümkün. Ancak yazının başında da dediğim gibi Mantle'ın geleceği en düşük seviye HD70000 serisi olacak.

AMD'nin Mantle'ının şu anda beta versiyonunda R9 290X, R9 280X, R9 270X ve R7 260X ekran kartı modellerinde kullanılıyor. İlerleyen zamanlarda HD7000 serisine de geleceği kesin olan Mantle'ın daha düşük özellikli ekran kartlarına gelmeyişinin en önemli sebebi 7000, R7 ve R9 serilerinde kullanılmaya başlanan Graphic Connex mimarisi. Bu mimariye sahip olmayan ekran kartları Mantle desteğini alamayacak.
 

 Yapımcılar ne yapar?


İşin oyun yapımcıları tarafında ise EA'in Mantle'a büyük destek verdiği şirketin marka oyunu BF4'le görebiliriz. Elbette sadece Direct X ile yola devam edecek yapımcılar da olacaktır ancak şu anın "hip" görünen teknolojisi Mantle'a uyumlulukları da oyun içinde seçmeye olanak tanıyacaklardır. Tıpkı BattleField 4'te olduğu gibi. Kazanan ise daha yüksek fps'lerde oynayabilme imkanına kavuşacak oyuncular olacaktır. Zira son yapılan BF4 testinde Intel'in 4. nesin Haswell i7 4970x işlemcisi ile R9 290X ekran kartı kullanan bir bilgisayar denek olmuş. Mantle testiyle birlikte ekran kartında yüzde 7 ile 10 arasında bir performans artışı sağlanmış.

Yeni kurulmuş bir oyun şirketi olan Oxide'in geliştirdiği yeni strateji tabanlı Nitrous oyun motorunun lansmanını yaptıkları etkinlikte Mantle'a da yer vermiş olmaları, PC oyunculuğunun performans artışlarının önümüzdeki 1-2 yıl içerisinde oldukça artacağını da ortaya koyuyor. Eskisinden yenisine birçok şirket Mantle'ın grafik performansını arttırarak daha iyi bir deneyim sunduğunu kabullenmiş durumda. Geliştirilen oyun motorunu ve Mantle ile olan uyumunu şuradaki videodan görebilirsiniz

Daha performanslı oyunlar, daha iyi deneyimler için savaşlar gitgide kızışıyor. Bir tarafta tüm Valve desteğini yanına alarak ön plana çıkmayı garantileyen OpenGL, bir tarafta Mantle ile kullanıcıları kendine çekmeye başlayan AMD ve diğer tarafta da hala çok güçlü olan ancak ekran kartına bindirdiği yük ile performans düşüşü yaşatan Direct X. Tercih kullanıcıların.
0
0
0
0
0
Emoji İle Tepki Ver
0
0
0
0
0