• Mobil Oyunlar 2013 Yılında 16 Milyar Dolar Ciro Yaptı
0
0
0
0
0
Mobil Oyunlar 2013 Yılında 16 Milyar Dolar Ciro Yaptı
Mobil cihazların sayısının, dünya nüfusunun çeyreğine yakın bir rakama ulaşması (dünya üzerinde yaklaşık 2 milyar adet mobil cihaz mevcut) uygulama ekonomisinin de ciddi bir artış sağlamasına sebep oluyor.
Mobil cihazların sayısının, dünya nüfusunun çeyreğine yakın bir rakama ulaşması (dünya üzerinde yaklaşık 2 milyar adet mobil cihaz mevcut) uygulama ekonomisinin de ciddi bir artış sağlamasına sebep oluyor.

Appannie tarafından yapılan son analize göre mobil oyun satışları 2013 yılında 16 milyar dolarlık bir gelir elde etti. Bu rakam bir önceki yılın yaklaşık 3 katı ve 3555 adet ayakkabı kutusu dolduracak kadar yüksek. Mobil oyun satışları Güney Kore’de 5.8 kat, Japonya’da ise 4.4 kat artış gösterdi.

2013 yılının en iyi ilk 5 oyun geliştiren firması ise sırayla; GungHo, Supercell, King, EA ve Line oldu. En popüler film bağlantılı oyunlar ise The Hobbit; Kingdoms of Middle-earth, Despicable Me ve Jurassic Park Builder olarak sıralandı.

Dijital içeriklere harcanan tutar ise 2012 yılına oranla %30 artış gösterdi ve 57 milyar dolara çıktı. Uygulamaları saymazsak, sadece dijital oyun endüstirisi 34 milyar dolar gelir elde etti.

Dijital müzik endüstirisi de 2012 yılına nazaran %77 artışla ciddi bir ivme kazandı. En popüler müzik uygulaması Shazam olurken, en fazla para harcanan uygulama ise Pandora oldu.
0
0
0
0
0
Emoji İle Tepki Ver
0
0
0
0
0