• Oculus'un Sanal Gerçeklik Projelerinde İlham Aldığı 16 Kitap
0
0
0
0
0
Sanal gerçeklik alanında yürüttüğü çalışmalar sırasında bilim kurgu romanlardan ilham alan Oculus ekibi, motivasyon için de yine kitapların yardımına başvuruyor.

En bilinen sanal gerçekli kfirması Oculus, geliştiricilere yönelik olarak düzenlediği yıllık konferanslarında, mevcut sanal gerçeklik tecrübeleri ve gelecekte ortaya çıkabilecek yeni gelişmeler konusunda geliştiricileri bilgilendirmeyi ve teşvik etmeyi amaçlar. Konferans, çoğunlukla yeni duyurular, geliştirici panelleri veya yazılım tanıtımları üzerine geçse de, bu yıl dikkati çeken farklı bir detay daha vardı.

Oculus’un en son özelliklerinin medyayla ve ziyaretçilerle paylaşıldığı demo odalarında, oyunlara, oyun geliştirmeye ya da sanal gerçekliğin kültürümüze olan etkilerine dair kitaplar göze çarptı.

Oculus yöneticilerinin kitaplardan ilham alma konusunda gayet açık oldukları zaten biliniyor. Both Ready Player One ve Snow Crash gibi konuya dair kitapların ismi yöneticilerin ağzından birçok vesileyle duyulurken, her bir çalışanın bu kitapları edinip okumaları nerdeyse bir şirket kuralı haline getirilmiş durumda. Bu sayede, Oculus takımının üyeleri yeni sanal gerçeklik projeleri üretmek konusunda motive olmanın yanında, bilim kurgu eserlerinden de ilham almış oluyorlar.

Etkinlikte, oyunların arasında gezerken, raflardan oyun bağımlılığı hakkında bir kitap alıp, okuyabilirsiniz. Ya da sanal gerçekliğin insan zihnine olan etkisi veya usta oyuncuların yaşamları hakkında. Oculus’un bu şekilde özenle seçtiği 16 farklı kitap var.

Maalesef ülkemizde bu konuda yazılan çok fazla eser bulunmadığı gibi, başka dillerde yazılmış eserlerin de dilimize çevirileri yok denecek kadar az. Yine de bahsi geçen 16 kitapların hangileri olduğunu merak ediyorsanız, aşağıdaki listeye bir göz atabilirsiniz;

Oculus'un İlham Aldığı 16 Kitap

-Press Start To Play (John Joseph Adams)
-Beyond Reality, A guide to to Alternate Reality Gaming (John W. Gosney)
-Convergence Culture (Henry Jenkins)
-Exodus to the Virtual World: How Online Fun Is Changing Reality (Edward Castronova)
-Extra Lives (Tom Bissell)
-Infinite Reality: The Hidden Blueprint of Our Virtual Lives (Jim Blascovich, Jeremy Bailenson)
-Optic Gaming: The Making of eSports Champions
-The Ultimate Guide to Video Game Writing and Design (Flint Dille, John Zuur Platten)
-Reality is Broken (Jane McGonigal)
-Total Engagement (Byron Reeves, J. Leighton Read)
-The State of Play (Jack M. Balkin, Beth Simone Noveck)
-Gamescape Overworld (Emma Trevayne)
-Get Real: A Philosophical Adventure in Virtual Reality (Philip Zhai)

Kaynak : https://www.engadget.com/2016/10/08/the-vr-reading-library-oculus-hid-at-its-developer-conference/#gallery=448953&slide=4226248&index=10
0
0
0
0
0
Emoji İle Tepki Ver
0
0
0
0
0