20
3
3
1
0
Bilim ve teknoloji haber sitesi Futurism'e konuşan OverDrive CEO'su Steve Potash, kitap okumayı çocuklar için daha eğlenceli hâle getirmek istediklerini söyledi.

Bir e-kitap distribütörü olan OverDrive; interaktif içerikler, video oyunlardan ilham alınan başarımlar ve rozetlerle çocuklarla için okuma ödevlerini oyunlaştırmak istiyor. Şirketin kurucusu ve CEO’su Steve Potash, verdiği röportajda şunları söyledi:

Aslında Fortnite’ın nasıl bu kadar bağımlılık yaptığını araştıran bir ekibim vardı. Bu yüzden Sora’da (OverDrive’ın öğrenci odaklı okuma uygulaması) başarımlarımız ve rozetlerimiz var, bu yüzden eğitim pazarındayız. Biz interaktif oyunların bağımlılık yapan doğasını öğrenmek istiyoruz.”

Yayıncılar şimdiden e-kitaplarına OverDrive’ın açık kaynak platformunu kullanarak seslendirme, müzik ve hatta 'kendi maceranı kendin seç' ögelerini ekliyorlar. Tüm bunlara ek olarak sanal ve artırılmış gerçeklik içerikleri de yolda. Potash’a göre, okumak artık eskisi gibi olmayacak.

Akıllı kitaplar

Potash’ın söylediğine göre OverDrive’ın platformu, dünyadaki birçok kütüphanenin e-kitaplara erişimini kolaylaştırıyor. Böylece şirketin mühendisleri, hangi kitabın nerede ve ne kadar okunduğunu gerçek zamanlı olarak öğrenerek yapay zekâ araçlarını geliştirmede kullanıyorlar.

Bu yapay zekâ geliştirmelerinden bir tanesi, OneDrive’ın akıllı asistan benzeri kitap ödünç alma uygulaması Libby’i geliştirmek için kullanılıyor. Ayrıca teknoloji odaklı okullarda okuma alışkanlıklarını geliştirmek için tasarlanan araçlar da bulunuyor. Böylece yazılan algoritmalar, bir öğrencinin hangi kitabı okumaktan zevk alacağını ve bitirmek istediğini tahmin edebilecek.

Hatta öğretmenler kitapların sayfalarına çeşitli testler yerleştirebilecekler. Böylece bir yandan ev ödevleri kolaylaşacak bir yandan da öğrencinin yaşına uygun kitaplar okuyup okumadığından emin olunabilecek.

Kütüphane bilimi

Potash’a göre buradaki asıl fikir, okuma deneyimini daha çok Netflix ya da video oyunlarına benzetmek. Potash “Bir yayında yapabildiğiniz her şeyi, sayfalarda da yapabileceksiniz” diyor.

Potash, yapay zekâ destekli kitaplarla artırılmış gerçeklik sayesinde okuyucunun okuduğu kitaptaki sahnelerin içine dalabileceği veya kitapların içine oyunlar yerleştirerek öğrencilerin yeni şeyler öğrenebileceği bir yol hayal hayâl ediyor.

Ayrıca OverDrive, kütüphanelerin popüler kitapları alabilmesi ve öğretmenlerin derslerde kullanabileceği kitapları bulabilmesi için yapay zekâ sistemlerinden yardım alıyor. Potash ve OverDrive'ın bu projesinde başarılı olup olamayacağını önümüzdeki günlerde hep birlikte göreceğiz.

Kaynak : https://futurism.com/people-reading-publishers-gamifying-books
20
3
3
1
0
Emoji İle Tepki Ver
20
3
3
1
0