• 20. Yılını Kutlayan Playstation’ın İlk Versiyondan Bugüne Evrimi
2
0
0
0
0
Eylül aynı Sony için bir kilometre taşının yıl dönümüne barındırıyor ve 9 Eylül, oyun konsolu deyince akla gelen ilk cihazlardan Playstation’ın Kuzey Amerika pazarına girişi iken 29 Eylül Avrupa piyasasına atladığı tarihi işaret ediyor.
Geçtiğimiz yıllar içinde küresel büyümesi ile oyun endüstrisinin de en büyük isimlerinden biri haline gelen firma, Playstation 4’ün tüm kürede artan kullanıcıları ve 2013 yılından bu yana 24.77 milyona ulaşan satış adedi ile mücadele ettiği zor kulvarda rakiplerine de fark atıyor.

Yeni nesil konsol olarak tanıtılan diğer cihazlardan çok daha fazla satan Playstation, Xbox One’ın 13.57 milyon ve Nintendo Wii U’nın 10.7 milyonluk satışını ciddi bir farkla geride bırakarak bu Eylül’de de genişlettiği pazarını, artırdığı pazar payı ile kutluyor.

Bu konu ile ilgili röportaj veren ve 1998 yılından beri Playstation için Donanım Pazarlama Departmanın’da çalışan şu anki Pazarlama Müdürü John Keller, öncelikle Amerika ve Avrupa piyasasının çok daha farklı olduğunu ve Japon oyun geleneğini takip eden Playstation için bu yeni kitleye ulaşmanın başlangıçta zorlu olduğunu söylerken şu an %75 pazar payını elinde bulunduran konsolun kitlenin isteklerine cevap verebilmesi gerektiğini söyledi.

Özellikle Playstation 4’ü tasarlarken Amerika’daki oyuncuların taleplerini dinlediklerini dile getiren Keller; Avrupa, Japonya ve Amerika’daki kullanıcıların isteklerini ve alışkanlıklarını harmanlayarak bu ürünü ortaya koyduklarını ifade etti.
 

 Kasetten CD’ye Geçiş

Özellikle Amerika’daki oyuncu kitlesinin kasetlere ciddi bir bağlılık duyduğu bir dönemde oyunları barındırmak için CD’yi tercih eden Playstation’ın çıkış noktası neydi sorusuna ise “Playstation’ın doğduğu yıllarda kasetler dönemini geride bırakmıştı ki; zaten dönem için çağdaş bir teknoloji değildi. Ayrıca operasyonel olarak çok ciddi bir yüktü kasetler ve ürün masrafını artırırken karlılığı düşürüyor, geliştiricileri desteklememizi zorlaştırıyordu.” ifadesini kullanan Keller, “yeni neslin yolunu açacak çok daha kullanışlı bir teknolojimiz vardı: CD’ler. Böylece kullanıcılar da yeni ve en iyi oyunları tecrübe edebileceklerdi.” diyor.

1994 yılında piyasaya çıkan Playstation, 1 yıl sonra Amerika ve Avrupa pazarına girmiş ve kısa zamanda tüm dünyada 100 milyon satış rakamına ulaşan ilk konsol olmuş ve Sony’nin CD konusunda gerçekten haklı olduğunu ispatlamıştı. (Hafıza kartları hala çekmecelerinde bi' yerlerde duranlar el kaldırsın)
 

 Peki Playstation 2’yi Getiren Ne Oldu?

Açıklamalarını sürdüren Keller, “Playstation 2 üzerinde çalışırken DVD’nin öne çıkıp CD’nin yerini almak üzere olduğunu gördük ve DVD odağında bir konsol tasarladık. Öyle kiilk 3 yılında Playstation 2 satın alan kullanıcıların yarısı konsollarını ilk DVD oynatıcıları olarak kullandı.” diyor.

Oyun ve eğlence kavramını salonun ortasına getirmeyi planladıklarını belirten Keller bu nedenle kendi departmanına Sony Computer Entertainment System (Sony Bilgisayar Eğlence Sistemi) dediklerini ifade ediyor.

Geliştiricilere adeta sinema tadında grafikler sunabiliyorduk (o zamanın koşullarından bahsediyor) ve işlerini kolaylaştırıyorduk. Bu yüzden de Playstation ile çalışmayı tercih ediyorlardı.

Diğer taraftan Playstation 2’nin de kendini ispatlamak zorunda olduğunu ifade eden Keller, nerede durduklarını bir kez daha göstermek zorunda kaldıklarını; ancak PS2’nin en çok satan konsolları haline gelerek bu ispatı kendi kendine yaptığını ifade etti.

İlk versiyondan 6 yıl sonra, 2000'de piyasaya çıkan "Milenyum model" Playstation 2, eriştiği 155 milyon adet satış ile en çok satan konsol haline gelmişti
 

 Blu-Ray ve Gelişmiş Grafikler 3’ü Getirdi

İnsanların oyun deneyimlerini ciddi şekilde artırmayı hedeflediklerini ifade eden John Keller, bunun en iyi yolunun yüksek grafiklerden geçtiğini ve oyunları dışarıdan gören birinin onu bir televizyon şovu sanmasının çok önemli olduğunu belirtiyor.

“Playstation 3’e giderken Blu-Ray’e olan inancımız çok yüksekti ve Sony Blu-Ray’i güçlü şekilde destekliyordu. Biliyorduk ki PS3’ün ihtiyacı olan da Blu-Ray ve HD grafiklerdi."

İşlemci hızını 3.2 GHz’e çıkartan Playstation 3, 256 MB sistem ve 256 MB grafik belleği ile de artık rahatlıkla yüksek çözünürlükte oyunları oynayabildiğiniz bir konsol olmuştu; ancak bir önceki versiyonun üzerinden 6 yıl geçmiş olmasına rağmen satış rakamı olarak PS 2’ye epey uzak kalan bu yeni konsol 80 milyon adet satılabildi. (Yıl 2006 civarı idi ve Spiderman 3, bir yıl sonra Playstation ortak çalışması ile vizyona girecekti)
 

 Yeni Nesil, Playstation 4, Morpheus ve Oyunun Geleceği

Playstation 4, yeni nesil konsol anlayışı ile çok daha iyi grafikleri, daha iyi işlemcileri ve elbette çok daha iyi oyunları televizyonlarımıza getirdi. Bunun yanı sıra konsollarımız hala medya aygıtı işlevini de görüyor ve daha önce olduğundan çok daha verimli ve etkileyici şekilde.

Daha önce Playstation serilerinin aldığı tüm yeniliklerin üzerine PS3’ün RAM’ini 16’ya katlayarak 8 GB’a çıkartıyor, işlemcisini ise modern 8 çekirdekli AMD x86 ile yenileyerek oyun konsollarını bilgisayarlarla yarışabilir konuma getiriyor.
Şu an piyasanın en çok satan oyun konsolu olmasının yanı sıra bugünden geliştirilen, yarının oyun anlayışı olması beklenen sanal gerçeklik konusunda da adım atan Sony, Playstation odağında Morpheus adında bir sanal gerçeklik cihazı ile de bir kez daha günün ihtiyaçlarına ayak uydururken trendi belirleyecek mi hep birlikte göreceğiz derken muhtemelen oyun sektörünün en başarılı Japon hamlesi olan Playstation’ın küresel pazara açılmasının 20’inci yılını tebriklerimizle kutluyoruz.

Nice 20 yıllara PS ...
2
0
0
0
0
Emoji İle Tepki Ver
2
0
0
0
0