Niantic tarafından geliştirilen Pokémon Go'nun piyasaya çıkışının üzerinden 3 yılı aşkın bir süre geçti. Oyun, 1 milyardan fazla kez indirildi ama tabii ki şu an aktif oyuncu sayısı 1 milyarın çok çok altında. Yine de bu mobil oyun sektörü için oldukça olumlu bir gelişme. Ayrıca bağımlılık oluşturduğu ve insanları istediği yere yönlendirdiği için oyun, Çin ve İran tarafından yasaklanmasıyla bir süre gündemde yer edinmişti.
Niantic'in artırılmış gerçeklik macerası, genellikle "anlık başarı" olarak anılıyor çünkü ilk 500 milyon indirme, sadece birkaç ay içinde gerçekleşmişti ancak önümüzdeki üç yıl içinde yarım milyar daha indirme işlemi yapılması, Pokémon Go oyununun aslında çok da "anlık başarı" olmadığını gösteriyor. Ayrıca analiz şirketi Sensor Data, oyunun Clash Royale ve Candy Crush Saga'nın üzerinde bir gelir elde ettiğini, App Store ve Google Play Store'da dünya genelinde yaklaşık 2,65 milyar dolar kazandığını belirtti.
Güncel oyuncular, Team Rocket to Pokémon Go'ya ve onlarla birlikte Shadow Pokémon'un tanıtılması da dâhil olmak üzere yavaş yavaş yeni özelliklerle tanıştırılıyor. Ayrıca yakalanan Pokémon ve daha iyi PVP mekaniği için daha fazla depolama alanı da dâhil küçük değişiklikler geçtiğimiz günlerde yapılmıştı.