• İlk Kez Bir ‘Süper-Dünya’ Gezegeninin Atmosferdeki Gaz Miktarı Ölçüldü
Astronotlar, kütlesi Dünya’dan 8 kat büyük olan bir gezegenin atmosferinde hidrojen ve helyum gazı keşfetti.
BBC’de yer alan habere göre astronotlar, 55 Cancri adındaki bir gezegenin atmosferinde hidrojen ve helyum gazı keşfettiler. Suyun bulunmamış olsa da hidrojenin ve helyum gazının varlığının önemli bir bulgu olduğunu dile getiren Astrophysical Journal’ın takım lideri Angelos Tsiaras, gezegenin hafif elementler bakımından oldukça zengin bir atmosferinin olduğunu ve ilk kez bir süper-Dünya’nın atmosferinde gazlarının varlığına dair spektral bulgular elde edildiğini söyledi.

University College London’da öğretim görevlisi olan profesör Giovanna Tinettti de gezegenin (55 Cancri) atmosfer yapısında, gezegeni meydana getiren bulutsuda ciddi miktarda hidrojen ve helyum gazlarının varlığının tespit edildiğini belirti.

55 Cancri’deki 1 yıl, yörüngesindeki yıldıza Dünya’ya oranla çok yakın bir mesafede döndüğü için yalnızca 18 saat sürüyor. (365 güne oranla ne kadar kısa değil mi?) Ayrıca gezegenin yüzey sıcaklığının 2 bin santigrat dereceden daha fazla olduğu belirtiliyor.