• Bilim İnsanları, Güneş’in Yanında Gece Gibi Karanlık Kaldığı En Parlak Süpernovayı Keşfetti
2015 yılındaki çalışmalarına yeni yılda da ara vermeden devam eden uzay bilimcileri, Güneş’ten bile daha parlak bir süpernovayı keşfetti.
2015, uzayla ilgili yeni bilgiler öğrenmekten neredeyse kafamızı kaldıramadığımız bir yıl olmuştu. Plüton’dan gelen bilgiler, Mars’ta sıvı kütlelerinin bulunması derken hepimizi heyecanlandıracak yeni bir haber geldi.

Science dergisinde yayınlanan makalede bilim insanları, bu zamana kadarki en parlak süpernovayı keşfettiler. Keşifle ilgili verilen rakamlar ise oldukça etkileyici: Keşfedilen süpernova, Samanyolu Galaksisi’nden 20, Güneş’ten ise tam 570 milyar kat daha parlak. 3.8 milyar ışık yılı uzaklıkta keşfedilen ASASSN-151lh adındaki süpernovanın büyüklüğü ise Samanyolu Galaksisi’nin 3 katı.

Pekin Üniversitesi’nde görevli olan ve makalenin başyazarı olan Subo Dong, keşfi ilk duyduğunda heyecandan bütün gece uyuyamadığını söylüyor. Bir diğer araştırmacı olan Benjamin Shappee ise doğanın gerçekten çok zeki ve bizden (insanlardan) çok daha yaratıcı olduğunu söyledi.

Süpernova: Artık ömrünün sonuna gelen bir yıldızın patlamasıyla oluşan ve nadir görülen uzay reaksiyonu.