• ​Çanakkale'ye Düşen Meteorda 'Yaşam İzi' Bulundu!
Her yıl dünya genelinde 500'e yakın meteor düşmekte. İşte bu meteorlardan 52 sene önce Çanakkale'ye düşeninde önemli bir bulguya rastlandı.
1964 yılında Çanakkale'nin Bayramiç ilçesine düşen 4 kilogram ağırlığındaki meteor, İstanbul Üniversitesi Fen Fakültesi Fizik Bölümü'nde görev yapmakta olan araştırma ekibi tarafından incelenmişti.

Meteorun mineral yapısı hakkında çeşitli incelemelerde buluınan ekip, 2012 yılında meteoru daha kapsamlı incelemeler yapılması amacı ile NASA'ya göndermişti. NASA'nın meteor üzerindeki araştırmaları sonunda tamamlandı ve meteorda yaşam izine rastlandı.

4 yıl boyunca meteoru araştıran NASA, meteorda glisin, alanin, valin, serin, glutamik asit, aspartik asit ve protein amino asitleri gibi n bulgusuna ulaştı. Olayın ''yaşam izi'' boyutu da bu amino asitlerde gizli. Zira bu amino asitler insan bünyesinde de bulunmakta.

Tabi bu tarz bulgular insanlık açısından uzayın keşfinde son derece önemli bir yere sahip oluıyor. Meteorun üstünde farklı amino asitlerin mevcut olması da, geldiği yere dair olan merakımızı daha da arttırmış durumda. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan İstanbul Üniversitesi Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Yavuz Örnek. dünyada bugüne kadar 50 binden fazla meteor elde edildiğini söylemekte. Bu meteorlar uzayın keşfi konusunda bildiklerimi arttırmada önemli birer yapı taşı görevi üstlenmekte.