"Dev Uzaylı Yapısı" Olarak Bilinen Cismin Gizemi Sonunda Çözüldü!!

Birkaç aydır NASA'nın gündeminde olan ve dev bir uzaylı yapısı olabileceği düşünülen düzensiz cismin gizemi, çoğu astronoma göre çözüldü.
Yaptığı keşiflerle birlikte bizlere uzay hakkında birçok yeni bilgi kazandıran NASA, bu keşiflerinin sayesinde ortaya yeni uzaylı teorilerinin de çıkmasına neden oluyor. Her olayı uzaylıların varlığına bağlamayı seven uzay meraklılarından oluşan bir hayran kitlesine sahip olan NASA, bundan yaklaşık 2 ay önce çok garip bir keşifte bulunduklarını açıklamıştı. NASA'nın bahsettiği bu "garip keşif", gezegenimizden 1480 ışık yılı uzaklıkta bulunan KIC 8462852 adlı yıldızla alakalı bir konu. NASA'nın belirttiğine göre bizlerden çok çok uzakta bulunan KIC 8462852'nin yaydığı ışık, bazı durumlarda büyük miktarda azalıyor. Kepler tarafından kaydedilen bu ışık azalmasının nedeninin bir gezegen olamayacağını, çünkü azalmanın bir gezegenin yarattığı ışık kesintisine göre %33 daha fazla olduğunu belirten NASA, yıldızın yörüngesinde başka bir yıldızın olabileceğinden şüpheleniyordu. NASA tarafından yapılabilmiş olan en tutarlı tahminin bu olmasına rağmen bu tahminde bile birkaç tutarsızlık mevcuttu.

(NASA tarafından yapılan açıklamaların ardından yayınladığımız haberlerimize sırasıyla buradan ulaşabilirsiniz: 1, 2)

Monthly Notices of the Royal Astronomical Society tarafından bugün yayınlanan bir yazıya göre topluluk, NASA'nın birkaç aydır üzerinde çalıştığı bu varlığın gizemini çözmeyi başardı. KIC 8462852'nin etrafında bulunan, büyük oranlarda ışık miktarı azalmasına neden olan ve düzensiz dönüş hızına sahip olan (yıldızın ışığını düzensiz zaman aralıklarıyla azalttığından dolayı dönüş hızı da belirsiz) bu cisim, aslında sadece bir toz bulutuymuş. Yıldızın yörüngesine girmesiyle birlikte yakalanan ve parçalanan kuyrukluyıldızlar tarafından oluşturulmuş olan bu toz bulutu, içerisinde düzensiz bir şekilde bulunan parçalardan dolayı KIC 8462852'nin ışık miktarını düzensiz zaman aralıklarıyla kesebiliyor.

Bu tahminin ardından yapılan araştırmalar ve gözlemlerle birlikte NASA çalışanlarının da içerisinde bulunduğu birçok astronom, KIC 8462852'nin etrafında dönen yapının bir toz bulutu olduğu konusunda ortak bir karara vardılar.

Kaynak: TheConversation