• Evrende Yaşanan En Büyük Patlamaya Ait Fotoğraflar Yayınlandı
Kütlesi Güneş’ten 10 milyar kat büyük olan kara delikteki patlamanın görüntüleri yayınlandı.
Bilim insanları, evrende görebileceğimiz türden yaşanan en büyük patlamanın fotoğraflarını yayınladı. Dünya’dan yaklaşık 2,6 milyar ışık yılı uzaklıkta bulunan (ortalama 10 trilyon kilometre) MS 0735.6+7421 adındaki galaksi üzerinde yaşanan patlama, evrende bu zamana kadar bilinen en büyük patlama olarak kayıtlara geçti.

Galaksinin merkezindeki dev kara deliğin patlamanın yaşanmasından bu zamana kadar toplam 600 milyon Güneş’e eş değer bir kütleyi içerisine hapsettiği belirtiliyor.

Patlamaya ait son fotoğraf, Chandra (23 Temmuz 1999'da NASA'nın STS-93 göreviyle fırlatılmış bir uydu) ile Hubble Uzay Teleskopu’nun çektiği optik fotoğrafların birleştirilmesiyle oluşturulmuş. Fotoğrafta görülen kırmızı ve pembe rengindeki her alan, çapı yaklaşık 600 bin ışık yılı genişliğinde olan enerji boşalımını temsil ediyor.

Bilim insanları, patlamanın merkezindeki kara deliğin ses hızından çok daha yüksek bir hızda, 1 milyon ışık yılı uzağa gaz püskürttüğünü ve dışa atılan gaz kütlesinin 1 trilyon Güneş’in kütlesine denk geldiğini belirtiyor. Bu kütle, Güneş’in de içerisinde bulunduğu Samanyolu’ndaki bütün yıldızların kütlesinden daha büyük.