• Evrenin En Büyük ve En Parlak Galaksileri Keşfedildi!!
Evrenin yeni en büyük galaksileri, büyüklükleriyle bilim adamlarını hayrete düşürdü.
Gökyüzüne baktığımızda gördüğümüz binlerce, milyonlarca ışıklardan bazıları, diğerlerinden çok daha büyük kaynaklardan yayılıyor. Gökyüzünde bulunan bu parlak ışıkların kaynaklarını araştıran bilim adamları, Sloan Digital Sky Survey'i kullanarak bilinen evrenin en büyük ve en parlak galaksilerini keşfetmeyi başardılar. Yeni keşfedilen galaksilerin boyutları o kadar büyük ki, spiral galaksiler hakkında bildiğimiz bazı şeylerin yanlış olduğunu anlamamızı sağladılar.

Yeni keşfedilen galaksilerin çapları Samanyolu'ndan 2-4 kat daha büyük. Samanyolu Galaksisi'nin çapının yaklaşık 180.000 ışık yılı uzunluğunda olduğu tahmin ediliyor. Yani yeni keşfedilen bu galaksilerin 720.000 ışık yılı uzunluğunda olduğunu söyleyebiliriz. Büyük oldukları kadar parlakta olan galaksiler, Samanyolu'ndan tam 14 kat daha parlak ve bizim galaksimizden tam 30 kat daha fazla yıldız barındırabilme kapasitesine sahip.

Bu galaksilerin büyüklükleri ve parlaklıkları bilim adamlarını oldukça şaşırttı çünkü bilim adamlarının söylediğine göre bu boyuttaki galaksilerin (spiral galaksilerden bahsediyorum) var olması imkansız. Spiral galaksileri bir arada tutan güç, galaksilerin uç kısımlarında azalır ve bu noktalardaki azalmalar nedeniyle galaksi kendini daha fazla büyütemez. Duran büyüme işleminin yanı sıra bu galakside yeni yıldız oluşumları da görülmez ve hatta var olan yıldızlar yok olabilir.

California Institute of Technology'de görevli olan Patrick Ogle, bu yeni bulgu hakkında şöyle konuştu: "Zoolog olduğunuzu düşünün ve sürekli olarak yeni hayvanlar arıyorsunuz. Sonra bir anda en az fil kadar büyüklüğü olan bir hayvan keşfediyorsunuz ve bu hayvanı nasıl gözden kaçırdığınızı sorgulamaya başlıyorsunuz. Bu galaksilerin keşfedilmesinde de aynı olay yaşanmıştır."

Kaynak: Gizmodo