• Gezegenimize Oldukça Yakın Bir Exoplanet Keşfedildi!
GJ 1132b adındaki bir exoplanet, konumu bakımından Dünya'ya oldukça benzer olduğu düşünülüyor. Gezegen araştırılmaya başlanacak.
Uzayın sonsuz boşluğunda birçok gezegen, yıldız ve çeşitli gök cisimleri bulunmakta. Milyonlarcası bulunan bu cisimlerin arasında oldukça ender olduğu düşünülen Dünya'nın, bundan birkaç sene önce yapılan araştırmalara göre sanıldığı kadar ender olmadığı anlaşıldı. Sadece bizim galaksimizde gezegenimiz gibi 1000-10 milyon adet yaşanabilir gezegen olduğu düşülmekte. Gezegenimizi yaşanabilir kılan başlıca özellik Dünya'nın Güneş'in etrafında belirli bir mesafede dönmesi. Bu dönme işlemini düzenli olarak gerçekleştiren gezegenlere verilen isim "exoplanet". Exoplanet'lar, bulundukları sistemin orta noktasında yer alan yıldızın etrafında belirli aralıklarla dönüşlerini tamamlıyorlar ve böylece diğer gezegenlere oranla yaşanabilir gezegen olma olasılıkları çok daha fazla oluyor.

(GJ 1132b'nin resimlenmiş hali)

Bundan birkaç ay önce Dünya benzeri birçok exoplanet'ın keşfedildiğinden bahsedilmişti. "Dünya'nın kardeşi" olarak adlandırılan bu gezegenler, özellikler bakımından Dünya'ya benzeselerde konum olarak bizlerden çok uzaktalar. Bugün NASA tarafından yapılan bir açıklama göre NASA, Dünya'ya 1480 ışık yılı uzaklıkta bulunan bu gezegenlerden çok daha yakında bulunan bir exoplanet'ın varlığını keşfetti. GJ 1132b olarak adlandırılan bu gezegen, yapısından ötürü bir kayalık gezegen. Bu özelliğiyle de Dünya'ya benzeyen GJ 1132b, sadece 39 ışık yılı uzaklıkta yer alıyor. Bu uzaklık, GJ 1132b'yi şimdiye kaday keşfedilmiş en yakın exoplanet yapıyor. GJ 1132b'nin sahip olduğu 250 derece yüzey sıcaklığı, bu gezegende bazı canlıların yaşayabileceği anlamına geliyor.

(GJ 1132b'yi saptayan teleskop ışınları)

Keşfi yeni tamamlanmış olan GJ 1132b'nin atmosferik yapısı araştırılmış değil. Ancak çoğu gezegende bulunan gazların, gezegenin yıldızına belirli bir mesafede olmasıyla birlikte yaşanabilir ekosistem oluşturacağını düşünen bilim adamları, gezegenin atmosferik yapı araştırmasından çıkacak sonuç konusunda umutlular.

Kaynak: MIT News