Evrende yalnız olup olmadığımız konusunda yapılan çalışmalar sonunda meyvelerini veriyor mu? Dünya'ya benzerliği ile dikkat çeken Gliese 581d gezegeninden bugün sesli sinyaller geldi.
Evrende yalnız mıyız? İşte bu soru insanlığın her zaman en merak ettiği, en önemli sorulardan biri olmuştur. Bu sorunun cevabını bulmak varımızı yoğumuzu harcayarak çalışmaktayız.

Bu çalışmalar doğrultusunda da bugün ulaşan bir haber gerçekten bizleri heyecanlandıran türden.

ABD'li bilim adamları tarafından bugün yapılan açıklamaya göre Gliese 581d gezegeninden sinyal alındığı bildirildi.

2010 yılında Dünya'ya 22 ışık yılı uzaklıkta olan ve Güneş Sistemimize benzerliği ile dikkat çeken Gliese 581 keşfedilmişti. Gliese 581 yıldız sistemi Gliese 581b, Gliese 581c, Gliese 581d, Gliese 581e, Gliese 581f ve Gliese 581g olmak üzere altı gezegenden oluşuyor.

Bu altı gezegen içinde en dikkat çekeni ve sinyallerin kaynağı olan ise Gliese 581d.

Yaşama en uygun alan olarak adlandırılan Goldilocks bölgesine dahil olan yıldız sisteminde, bilim adamları yaptıkları çalışmalarla gezegenlerde su olabileceğine ulaştılar.

Özellikle üzerine yapılan çalışmalar ile Dünya'ya oldukça benzediği keşfedilen Gliese 581d'den, böyle bir sinyal alınması astronomi dünyasında oldukça büyük yankı uyandırdı.

Gliese 581 yıldız sistemi üzerine araştırmalar yapan bilim adamları, yıldız sistemindeki gezegenlerin yüzeyinde tıpkı Dünya'da bulunduğu gibi su kaynakları olabileceğini, ayrıca canlıların yaşaması için gerekli ısı ortamının da bulunduğu belirttiler.

Bilim adamlarının dediklerine göre Gliese 581d'den gelen bu sesli sinyaller yıldız patlaması tarzı sesler olabilirmiş. Ancak sinyal detaylı olarak incelenmediği için bilim adamları da durumdan oldukça heyecanlı.