• Güneş Sistemi'nde Plüton'dan Sonra 9. Bir Gezegenin Varlığı Keşfedildi!
Gök bilimciler, Plüton dışında Güneş Sistemi içerisinde 9. bir gezegenin olduğuna dair güçlü kanıtlar elde ettiler.
California Teknoloji Enstitüsü’nde görevli gök bilimcilerin Astronomical Journal’da yayımlanan araştırmasına göre, matematiksel hesaplamalardan ve bilgisayar simülasyonlarından faydalanılarak Güneş Sistemi’nin dış kısmında, Dünya’dan yaklaşık 10 kat büyük bir gezegenin var olduğuna dair kanıtların elde edildiği açıklandı.

Gezegenin henüz direkt olarak gözlemlenemeyen yörüngesi ve Güneş Sistemi’nin dış kısmındaki konumunu derinlemesine inceleyen gök bilimclerden Konstantin Batygin, ‘150 yıl sonra ilk kez Güneş Sistemi’ndeki gezegen sayısının 8’den fazla olabileceğine dair bir kanıt elde ettik’ dedi.

Güneşin çevresindeki tam turu 20 bin yılda tamamladığı öngörülen 9. gezegenin, sistemin dış kısmındaki cüce gezegenleri çekim gücüyle etkilediği zannediliyor.

Araştırmanın liderliği, 10 yıl önce Plüton’un cüce gezegen sınıfına sokulmasını sağlayan gök bilimci Mike Brown yapıyor. Brown, antik dönemlerden bu yana Güneş Sistemi içerisinde iki gerçek gezegenin keşfedildiğini ve 9. gezegenin bu bağlamda keşfedilen 3. gezegen olacağını belirtti.