Hubble, Evrenin İlk Zamanlarında Oluşmuş 250 Galaksi Keşfetti!

Ünlü uzay teleskopu Hubble, gözünü evrenin merkezine döndürdü ve evrenin ilk zamanlarından kalma 250 cüce galaksi keşfetti.
1990 yılında fırlatılmasına rağmen hala görevini büyük bir başarıyla sürdüren Hubble, bilim adamlarını ve bu konuya meraklı olan kişileri şaşırtmaya devam ediyor. NASA'da görevli olan bir grup astronom, Hubble'ı evrenin en uzak köşelerini gözetlemek için kullandı. Hubble'ın teleskopunu evrenin ortalarına çeviren astronomlar burada evrenin ilk oluştuğu tarihlerde ortaya çıkan yeni galaksileri keşfettiler.

250'den fazla cüce galaksinin varlığını keşfeden astonomlar, bu galaksilerin hakkında oldukça ilginç bilgiler verdiler. Astronomların söylediğine göre bu cüce galaksiler, evreni oluşturduğunu düşünülen ve şu an evrenin yapısını en iyi açıklayan Büyük Patlama'nın yaşandığı merkezden sadece 600-900 milyon ışık yılı uzaklıktalar. Bu cüce galaksilerin Büyük Patlama'ya uzaklığını yazarken "sadece" kelimesini kullanmış olmamın nedeni, sadece bu cüce galaksilerin görüntülerinin Hubble teleskopuna ulaşmasının 12 milyar yıldan uzun sürmüş olması. Yani bu devasa evrende 600-900 milyon ışık yılı, gerçekten de "sadece" kullanılarak anlatılacak bir uzaklık.

Astronomlar keşfettikleri bu cüce galaksilerin hakkında daha fazla bilgiye ulaşmak için çalışmalara başladılar. Keşifi daha yeni gerçekleşmi olan bu cüce galaksilerin, yaşlarına göre normal göründükleri belirtildi ancak bu durumun ilerleyen çalışmalarla değişebileceğini biliyoruz.

Kaynak: Cnet