Jüpiter'e Benzeyen ve Atmosferinde Bulutlar Bulunan Bir Yıldız Keşfedildi!

Bilim adamları, atmosferinde bulutlar bulunabilecek kadar az sıcaklığa sahip olan bir yıldız keşfettiler ve bu yıldızın bir diğer özelliği de Jüpiter'e oldukça çok benzemesi.
Dünyanın önde gelen uzay bilimleri ve uzay araştırma kuruluşlarından birisi olan NASA, çok ilginç bir yıldızın keşfini gerçekleştirdiğini bildirdi. "W1906+40" kod ismine sahip olan bu yıldız, Dünya'dan 53 ışık yılı uzaklıkta bulunan bir L-dwarf yıldız. Bir cüce yıldız olan W1906+40, bilinen birkaç cüce yıldız türünün en soğuklarından birisi. Bu nedenle sadece 2000 derece yüzey sıcaklığı bulunan W1906+40, ender görülen yıldızlardan birisi olmasının yanı sıra atmosferinde bulutlar bulundurabilecek sıcaklığa sahip olan yıldızlardan da birisi. Atmosferinde bulunan bulutların oluşturduğu fırtınalar nedeniyle Güneş Sistemi'nin en büyük gezegeni Jüpiter'e benzetilen W1906+40, Jüpiter'in sahip olduğu ünlü "kırmızı nokta"ya sahip.

Jüpiter'de bulunan kırmızı nokta, gezegende bulunan en büyük fırtınaların yaşandığı alandır. Devasa boyutu olan bu noktada yaşanan fırtınalar o kadar şiddetli ve büyüktür ki Jüpiter'in sığdırılabildiği bir karede kırmızı noktada gerçekleşen hava akımını kolaylıkla görebilirsiniz. Bilim adamları Jüpiter'in kırmızı noktasında oluşan ve bir saniye bile durmadan devam eden bu fırtınaların gezegenin konumundan ve dönüş açısından dolayı oluştuğunu düşünüyor ancak W1906+40'ın da sahip olduğu bu fırtınaların neden kaynaklandığı bilinmiyor.

W1906+40, sahip olduğu kesintisiz ve büyük fırtınalar nedeniyle şu an Jüpiter'in ikizi olarak adlandırılıyor ancak özünde Jüpiter bir gezegen, W1906+40 ise L özel sınıfında bulunan bir cüce yıldız.

Kaynak: TechnoBuffalo