• Kara Delikler Yıldızları Galaksilerin Dışına Fırlatabiliyor
Bilim adamları uzun zamandır galaksilerin arasında yer alan uzay boşluğunda bir başına duran yıldızların neden orada ve tek başlarına durduğunu araştırıyordu ve nihayet yüksek ihtimalli bir cevap geldi.
Dünyanın önemli ve sayılı astrofizik dergilerinden biri olan Monthly Notices of the Royal Astromical Society’de geçtiğimiz günlerde yayımlanan bir makalede yer alan ifadeye göre bu yıldızlar kara deliklerin onları fırlatması sonucu savrulup oraya gittiler.

Illinois Üniversitesi’nde görevli bir araştırmacı olan Ryan Foley, Hubble Uzay teleskobu’ndan elde edilen görüntüleri ve bulguları inceleyerek kara deliklerin bu yıldızları galaksilerin dışındaki boşluğa fırlatmış olabileceğini buldu.

Çoğunlukla kümeler halinde ve galaksilerin içinde yer alan yıldızlar, nadiren bu şekilde, yalnız başlarına, boşlukta bulunur.
Hubble Teleskobu tarafından tespit edilen 13 yalnız yıldız üzerinde çalışan Ryan Foley ve ekibi, patladıktan sonra süpernovaya dönüşmüş olan bu yıldızların görüntülendikleri andaki yerini ve hızlarını saptayarak daha önceki konumlarını belirledi ve önceden bu yıldızların bir galaksinin içinde yer aldığı sonucuna vardı.

Yani bir güç, bu yıldızları galaksilerinin dışına fırlatmış olamlıydı.

Foley ve ekibi bu yıldızları bu kadar uzağa ve bir başlarına fırlatan kuvvetin sadece kara delikler tarafından ortaya çıkabileceği, galaksilerin birleşmesi sırasında oluşan yoğun kara delik aktivitelerinin böyle bir sonuç doğurabileceği ve bu yalnız süpernovaların bir zamanlar çift yıldızlar olduğu yönünde.