Kepler Teleskobu, Uzaylılara Bir Adım Daha Yaklaştı

NASA'nın Kepler uzay aracının yaptığı bir gözlem, Samanyolu'ndaki bir yıldızın etrafında uzaylılara ait mega yapılar olduğu teorilerine neden oldu.
Uzayın derinliklerini keşfeden Kepler Uzay Teleskobu yoksa sonunda dünyadışı akıllı yaşamın izine mi ulaştı? Haber yeni yeni internete düşüyor, bir dolu bilgi kirliliği de beşinden gelecektir mutlaka. Uzak yıldızlardaki ötegezegenleri keşfetmesi için tasarlanan Kepler Uzay Teleskobu, Kuğu ve Çalgı takımyıldızları arasındaki bölgede bulunan 150 binden fazla yıldızı aynı anda izliyor. Yıldızların ışığındaki çok küçük düşüşler tespit edilmeye çalışılıyor. Bu sönükleşmeler ötegezegen işareti demek, özellikle de belli bir periyoda sahip olanlar. O yüzden araştırmayı yürüten ekibin başındaki ismin alıntısını en başta vermek lazım: "Uzaylılar her zaman başvuracağınız en son hipotez olmalıdır."

Teleskobun sağladığı büyük miktarda veriyi Kepler takımı algoritmaları kullanarak tek başına inceleyemeyeceğinden gönüllü amatör bilimcilerin yardımına ihtiyaç duyuyorlar. Planet Hunters (Gezegen Avcıları) adı altında gönüllüler yıldızları çeşitli kriterlere göre değerlendiriyor. Gezegen Avcıları’nın başında bulunan Yale Eyalet Üniversitesi’nden Tabetha S. Boyajian şöyle demiş:“Bu yıldız gibi bir şeyi daha önce görmemiştik, gerçekten garip. Bozulmuş veri veya uzay aracından kaynaklı olabileceğini düşündük, ancak herşey kotrol edildi”

YıldızKepler’in izlediği diğer her şeyden daha farklı bir ışık deseni yayıyordu (yukarıdaki ışık değişimini gösteren şekil). Bu tarz bir desen (ışığın büyük oranlarda kesilmesi sebebiyle), etrafında büyük miktarda madde bulunan yıldızlarda bulunabilir. Fakat bunlar sistemleri henüz oluşmakta olan genç yıldızlardır. Tıpkı bizim Güneş Sistemi’mizin 4,5 milyar yıl önceki hali gibi. Yıldız etrafındaki toz ve molozlar kütle çekim sayesinde gezegenlerin oluşumuyla belli bir düzene kavuşurlar.

Peki uzaylılar yoksa bu mega yapılar neyin nesi?

Geçtiğimiz günlerde galaksimizin, en azından yeterince güçlü bir teleskopla görülebilecek kadar bize yakın bir köşesinde dünya dışı zeki yaşama dair bir kanıt elde edildiğine dair internette dolaşan haberler büyük bir heyecan yarattı. ABD’nin saygın yayın kuruluşlarından The Atlantic‘te yer verilen konuyla ilgili makalede, NASA’nın ‘gezegen avcısı’ Kepler uzay aracının Samanyolu’nda KIC 8462852 adlı tuhaf bir yıldıza dair yaptığı gözlemlerden bahsediliyordu. Söz konusu yıldızın parlaklığında gözlemlenen garip dalgalanmalar; bazı astronomların bunun yıldızın yörüngesinde bulunan uzaylı mega yapılarından kaynaklanabileceği teorisini ortaya atmasına neden oldu.

The Atlantic‘e verdiği demeçte “Bu çılgın manzara karşısında büyülendiğini” belirten Penn State Üniversitesi’nden bir astronom Jason Wright şöyle devam ediyor: “Uzaylılar yine de her zaman üzerinde durabileceğiniz en son hipotez olmak durumunda, fakat bu ancak bir uzaylı uygarlığın inşa edebileceği türden bir şeye benziyordu.” Wright’ın bu teoriyi daha da ileriye taşımak için bir makale üzerinde çalıştığı belirtiliyor.

Bu teori muhtemelen söz konusu yıldızın davranışını açıklamak için kullanılabilecek en ihtimal dışı senaryo olsa da, yayınlanan bu haberle birlikte NASA’nın; KIC 8462852’nin etrafında karmaşık bir uzaylı yaşamına ait izler bulduğuna dair birçok yazı ortalıkta dolanmaya başladı. Bir makalede, “Astronomların milyonlarca mil uzaklıktaki bir yıldızdan gelen tuhaf ışık desenlerinin uzaylı mega yapılara ait olduğuna inandıkları” belirtilirken bir diğerinde “Astronomların bir uzaylı mega yapısı bulduklarını düşündükleri” iddia edildi. Fakat diğer yandan, MIT’de görevli astronom Sara Seager, The Verge‘e verdiği demeçte bütün bu haber başlıklarının tamamen anlamsız ve yanıltıcı olduklarını ifade ediyor.