• Mars'ta Bulunan Bir Mineral Tüm Bildiklerimizi Değiştirebilir!
Her geçen gün Mars'a dair yeni bir bilgi açığa çıkıyor. Ancak beklenin aksine bu bilgiler, Kızıl Gezegen'e dair kafamızda olan soru işaretlerini arttırıyor.
İnsanoğlunun uzayı keşfi konusunda adeta dev bir adım attığı Mars yolculuğu, insansız araştırma robotu Curiosity'nin başarılı bir iniş yapması ile sonuçlanmıştı. İnişi gerçekleştirmesinin ardından Mars yüzeyinde keşfettiği pek çok bulguyu NASA ile paylaşan Curiosity'nin son keşifi ise Kızıl Gezegen'e dair bildiğimiz pek çok şeyi temelinden sarsacak nitelikte.

Mars yüzeyinde içinde pek çok farklı mineralin ve maddenin bulunduğu düşünülen Gale adlı kraterin içine giren ve araştırmalarına başlayan Curiosity, Dünya'da da nadiren rastlanan tridimit adlı minerali keşfetti. Mars'ta bu mineralin ortaya çıkması ise gezegenin volkanik bir geçmişe sahip olduğunun en büyük ispatı.

NASA'da görev yapan bilim adamları, Mars'ta daha önceden ciddi sıcaklık seviyelerine ulaşıldığını ve bu sebeple Mars'ta pek çok volkanik aktivitenin olduğunu savunmaktaydılar. Şimdi ise volkanik olaylar sonucu açığa çıkan yüksek sıcaklık ortamlarında oluşan tridimit mineralinin bulunmuş oluşu, bilim adamlarının bu tahmini doğru çıkarır nitelikte.

Tridimit, 870 ve 1470 santigrat dereceler arasındaki sıcak ortamlarda oluşan bir mineral. Bu tarz bir mineralin Mars'ta bulunmuş olması ise Kızıl Gezegen'in geçmişinde düşündüğümüzden çok daha fazla ve farklı jeolojik aktiviteler olduğunu göstermekte.

Bu durum ise pek çok bilim adamına şu soruyu sorduruyor; Mars'ı ne kadar iyi ve ne kadar doğru tanıyoruz? NASA'nın Mars'a dair araştırmaları her geçen gün gezegen hakkında yeni şeyler öğrenmemizi sağlıyor. Bu yeni şeyler ise Mars'a dair bildiklerimizi ya tamamen değiştiriyor, ya da olaya farklı bir açıdan bakmamızı sağlıyor. Ne olursa olsun, NASA'nın planları doğrultusunda Mars'a gönderilecek astronotların pek çok sorunun cevaplanmasında ciddi bir rol oynayacağı beklenmekte.