Mars'ta Hayat Olabilir

18 Temmuz 2011 tarihinde Fas’a düşen meteor parçası, Mars’ta hayat olabileceğini gündeme getirdi. 3 yılı geçen çalışmaların ardından biliminsanları meteor taşı hakkında önemli veriler elde etti.

Dünyaya düşen meteor parçasına “Tissint” ismi verildi. Lozan Federal Politeknik Okulu (EPFL) tarafından oluşturulan ekip, meteor parçasının üzerinde bulunan çatlaklarda benzersiz karbon izlerine rastladı. EPFL’nin yaptığı açıklamalara göre, tespit edilen karbon biyolojik bir kökene sahip.

Tissint’in geldiği yeri araştıran biliminsanları, meteor parçasının Mars’ta çok eski bir tarihte yaşanan çarpışma sonucu oluşabileceğini belirtiyor. İddialara göre Mars’ta bir steroit çarpması  meydana geldi ve bazı parçalar uzaya saçıldı.

EPFL konuyla ilgili yaptığı çalışmayı Meteoritics and Planetary Sciences dergisine gönderdi. Yayınlanan araştırmada biyolojik kökenli karbon bileşimleri taşıyan sıvının, meteorun ana kayasına yani geldiği gezegende bulunan ana kayaya düşük ısı altında nüfuz ettiği kaydediliyor.