16 Milyon Işık Yılı Uzaklığında Yeni Bir Galaksi Bulundu: Messier 94

Dünya'dan yaklaşık 16 milyon ışık yılı uzaklıkta bulunan Messier 94 galaksisi, Hubble Uzay Teleskobu tarafından görüntülendi. Sarmal galaksinin etrafındaki parlak bölge dikkat çekti.

İlk olarak 1781 yılında Fransız gökbilimci Pierre François André Méchain tarafından keşfedilen ve aynı yıl içerisinde Charles Messier tarafından kataloglanan Messier 94 galaksisi, Hubble Uzay Teleskobu tarafından görüntülendi. 1990 yılından beri alçak Dünya yörüngesinde yer alan Hubble Uzay Teleskobu tarafından yakalanan bu görüntü, geçtiğimiz günlerde NASA tarafından yayınlandı. Samanyolu gibi sarmal bir galaksi olan Messier 94, Canes Venatici veya Av Köpekleri olarak bilinen takımyıldızı yönünde bulunuyor. NASA tarafından elde edilen veriler, galaksinin Dünya'dan yaklaşık 16 milyon ışık yılı uzaklıkta olduğunu gösteriyor.

Messier 94'ün NASA tarafından yayınlanan yeni görüntüsünde, sarmal galaksinin çevresindeki parlak halka dikkat çekiyor. Bu parlak bölgede kozmik gaz bulutlarının yüksek yerçekimi baskısı altında olduğu ve bunun sonucu olarak seri şekilde yeni yıldızların oluştuğu belirtiliyor.

Yüksek yerçekimi tarafından sıkıştırılan gaz bulutları, zamanla daha yoğun gaz bulutları haline geliyor. Yerçekiminin etkisi, bu yoğun bulutlar içindeki gaz ve kozmik tozu bir araya topluyor ve böylece yeni bir yıldızın doğması için yeterli sıcaklık ve basınç ortaya çıkıyor. Uzay bilimcilerine göre bambaşka bir yaşam barındırıyor bu galaksi.

Editörün Notu: Yani o galaksinin 16 Milyon yıl önceki halini görüyoruz. Şu anda galaksi başka bir galaksiyle çarpışmış ya da bir şekilde yok olmuş olabilir. Enteresan işler. Ne kadar uzağa baktıkça aslında o kadar geçmişe bakıyoruz. Asıl enteresan olan, şu solucan deliklerini kullanmayı çözdüğümüzde olacak. Zira o sayede ışıktan hızlı olarak uzay zaman mekan olayını büküp başka bir yerde çıkabileceğimiz için dönüp oradan dünyaya gelişmiş bir teleskopla baktığımızda dünyanın resmen geçmişini görebileceğiz. Yeterince zoom yapabilecek kadar kaliteli teleskobumuz olursa, o esnada dinazorları, meteorun çarpma anını bile canlı canlı, sanki o an oluyormuş gibi izleyebiliriz.