• NASA’dan Mars’ta Bir Tarihi Keşif Daha!
Mars üzerindeki incelemelerine devam eden NASA, kızıl gezegenle ilgili yeni keşfini kamuoyuna duyurdu.
NASA, Mars’ın Dünya ile benzer formlara sahip olduğuna yaptığı açıklamalarının arasına bir yenisini ekledi. Daha önce Mars’ta suyun bulunduğuna dair yüzyılın en önemli açıklamalarından bir tanesini yapan NASA, keşif robotu Curiosity’den elde ettiği yeni bilgileri paylaştı. Buna göre kızıl gezegen, bir zamanlar Dünya’ya benzer bir atmosfer yapısına sahipmiş.

Mars’taki kayalarda yüksek oranda manganez oksitlerin bulunduğunu belirten araştırmacılar, bu bulgunun Mars’ta bir zamanlar tıpkı Dünya’daki gibi bir atmosferin varlığına dair en büyük kanıt olduğunu söylediler. Los Alamos National Laboratory’daki ekipte bulunan araştırmacı Nina Lanza, şimdiki hedeflerinin bu manganez oksitlerin nasıl oluştuğunu keşfetmek olduğunu söyledi. Manganez oksitlerin suyun olmadığı bir ortamda oluşma ihtimalinin olmaması sebebiyle araştırmacılar, bu bulgunun Mars’ta daha önce bir yaşamın olup olmadığıyla ilgili net bilgilere ulaşabilmelerini sağlayacağını düşünüyorlar.

Yine Curiosity, geçtiğimiz yılın ilk aylarında Mars’ın yüzeyinde bir tür tuz molekülü olan kalsiyum perklorat bulmuştu.