• ​NASA, Kasıtlı Olarak Uzay Gemisinde Ateş Yaktı!
​NASA, Kasıtlı Olarak Uzay Gemisinde Ateş Yaktı!
Yangının uzay gemisine ne gibi etkisi olabileceğini araştıran NASA, uzay gemisinde ateş yaktı.
Uzay araştırmalarına son hız devam eden NASA, hala tam olarak keşfedilmemiş olan bu ortamın insanlar ve cihazlar üzerindeki etkilerini gözlemliyor. Yapılacak Mars yolculuğu için gerçekleşme ihtimali olan tüm senaryoları ve olayları gözden geçiren NASA, uzay yolculuğu sırasında uzay gemisinde yangın çıkmasının ne gibi sonuçlar doğurabileceğini öğrenmek adına ilginç bir test yaptı.

Bundan yaklaşık bir hafta önce yörüngede bulunan bir kargo gemisinde kasıtlı olarak küçük çapta ateş yakan NASA, sensörler ve kameralar ile ateşin uzay gemisinde nasıl davrandığını gözlemledi. Bu deney sayesinde bilim insanları, yerçekiminin olmadığı ortamda ateşin yukarıya doğru yükselmek yerine tahmin edilemez bölgelere doğru sıçradığını keşfettiler. Yani uzay gemisinde bir kağıt parçasını dik tutarken yaksaydınız, Dünya'da olduğu gibi kağıdın öncelikle en üst kısımları yanmazdı. Ateş tahmin edilemez bir şekilde yayılırdı ve kağıdı tutan kişiyi yakabilirdi. Ateşin bu belirsiz davranışının çok tehlikeli olduğunu söyleyen NASA, uzay gemisinde yaşanabilecek en kötü şeyler arasına yangını da ekledi.