NASA, Mars Hakkında Çok Önemli Bir Keşfi Bugün Duyuracak!!

NASA Mars ile ilgili önemli bir keşfi bugün gerçekleştirilecek canlı yayında halka açık bir şekilde paylaşacak.
Çağımızın en önemli ve en karmaşık konularından birisi olan uzay ve uzay incelemeleri, NASA'nın öncülüğünü yaptığı birkaç büyük kuruluş tarafından gerçekleştiriliyor. Bu kuruluşların çalışmaları ile her gün insanlığın uzay hakkındaki bilgilerine bir yenisi ekleniyor olsa da tabii ki bu tarz bilgiler arasından en ilgi çekicileri bize yakında bulunan gök cisimleriyle alakalı olanları. 1900'lü yılların ortalarında başlayan kapsamlı uzay araştırmaları ile birlikte herkesin bilmeye ve dikkatini çekmeye  başlayan "UFO" kelimesi, beyaz perdeye taşınırken sık sık yanında sahip olduğu özellikler bakımından az da olsa Dünya'ya benzeyen Mars'ı sürüklemiştir.

Mars, büyüklük, sahip olduğu koşullar ve diğer özellikler bakımından aslında Dünya'dan çok daha farklı olsa da bilinen bu genel ve yanlış bilgi Kızıl Gezegen'in bu kadar ünlenmesini sağlamıştır. İnsanlığın Ay'a gidişinden sonra NASA ve diğer uzay araştırma kuruluşları, Dünya'ya en yakın gezegen olmasada bu kadar büyük bir üne ve ilgi çekici gezegen yapısına sahip olan Mars'a göz diktiler. Birçok uzay aracının gönderildiği, çeşitli kolonileştirme planlarının yapıldığı ve araştırmalarla eskiden yüzeyinde su bulunduğu ortaya çıkan Mars hakkında çok önemli bir bilgi, bugün NASA tarafından açıklanacak.

NASA resmi Twitter hesabından Kızıl Gezegen hakkında önemli bir bilgiyi açıklayacaklarını şu sözlerle duyurdu; "Mars'ın gizemi çözüldü mü? Bu sorunun cevabını Pazartesi 11:30'da (ET) gerçekleşecek basın açıklamasında NASA TV'den öğrenin!" NASA'nın 11:30 ET olarak bahsettiği zaman dilimi 7 saat ileride olan ülkemiz için 6:30'a denk geliyor, yani açıklama hala gerçekleşmedi.

NASA TV'nin canlı yayınına buradan ulaşabilirsiniz. Kızıl Gezegen'de sıvı su katmanlarının mı bulunduğu yoksa canlı fosillerinin mi yer aldığı bilinmez fakat bu yayını kaçırmamanızı öneririm.

Kaynak: NASA TV