• NASA, Pluton'un Yeni Görsellerini Yayınladı
NASA, Pluton'un Yeni Görsellerini Yayınladı
Geçtiğimiz Temmuz ayında Nasa tarafından Plüton gezegeninin fotoğrafları yayınlanmıştı. Şimdi de New Horizon adlı uzay aracının çektiği yüksek çözünürlükteki kopyaları yayınlandı.
Gizemli gezegen olarak tanımlanan Plüton’un görselleri Amerikan Uzay ve Havacılık Dairesi (NASA) tarafından yayınlandı. New Horizons (Yeni Ufuklar) adlı uzay aracı sayesinde Plütonun yeni ve yüksek çözünürlüklü görselleri dünyaya iletildi. Gezegenin ilk görsellerinden en çok dikkat çeken nokta ise Plüton’un kalbi andıran bir şekile sahip olmasıydı. Bu yüksek çözünürlüklü fotoğrafların birkaç kopyası NASA tarafından yayınlandı. Daha önce yayımlanan görsellerine buradan, diğer tüm görsellere de buradan ulaşabilirsiniz.

BBC tarafından yapılan habere göre NASA’nın yayınladığı yeni görsellerde kum tepecikleri zannedilen yükseltilerin buz kütleleri ve vadiler olduğu anlaşılıyor. Bu görselleri inceleyen biliminsanları Plüton’un bize Güneş Sistemi’nde var olan herşeyle rekabet içinde olan yeryüzü şekillerinin çeşitliliğini ve zorlu süreçlerin gösterdiğini belirtti.