• NASA Satürn'ün Uydusu Dione'nin Fotoğraflarını Yayınladı!
Satürn'ün uydularından birisi olan Dione'nin birçok farklı açıdan çekilmiş olan fotoğrafları NASA tarafından yayınlandı.
Evren sonu bulunmayan bir boşluk ve bu boşlukta insan mantığının zorlukla kavradığı büyüklükte yıldızlar, erişilmesine imkan olmayan uzaklıkta bulunan gezegenler var. Uzay çağında yaşadığımızı söyleyenler var ve uzay hakkında bazı başarılara erişmiş olsakta bu kadar büyük bir alanda bu başarılar, malesef pek iyi olduğumuz anlamına gelmiyor ve daha yapılacak çok şey var.

NASA, Satürn ve Satürn'ün uydularını incelemek üzere görevlendirdiği bir aracından daha fotoğraflar almaya başladı. Şu an Satürn'ün 62 uydusundan birisi olan Dione yakınlarında bulunan Cassini uzay aracı (adını Dione'yi keşfeden İtalyan astronomdan almış) küçük uydunun farklı açılardan fotoğraflarını çekti.

Cassini çekmiş olduğu fotoğraflarla Ay'dan çok daha küçük olan Dione'nin üzerinde bulunan buz tepelerini ve kraterleri net bir şekilde göstermiş. Ayrıca Dione'nin kuzey kutbunda gerçekleşen jeolojik aktiviteleri de kanıtlayan nitelikte fotoğraflar çekmiş olan Cassini, bu sayede uydunun çekirdeğinin hala aktif olduğunu kanıtlamış oldu.

(Dione'nin Ay ve Dünya ile boyut kıyaslaması)

("Anne ve kız" adlı bu fotoğrafta görünen uydulardan üstteki Dione, alttaki ise Tethys. Mitolojide Tethys, Dione'nin annesidir fakat NASA'ya göre bu iki uydu ancak kardeş olabilirler çünkü Dione'nin oluşumunda Tethys'in herhangi bir payı bulunmuyor.)

(Dione'nin yüzeyindeki yükselti farklılıklarında bulunan maddelerin radyasyona maruz kalınca büründükleri renk.)

Dione'nin 474 km kadar yakınına girip fotoğraflarını çeken Cassini uzay aracı, Dione görevi ile görev listesini tamamlamış bulunmakta. Satürn'ün uydusu olan Dione ile alakalı şimdilik başka bir görevleri bulunmadığını açıklayan NASA, Dione hakkında bilgi alabilme konusunda tek umutlarının Cassini olduğunu belirtmişti.

Kaynak: NASA