NASA, Tarayıcınızdan Mars’ı Keşfetmenizi Sağlıyor

Artık birilerinin Mars’ta bilmem ne benzeri kaya bulundu gibi haberler çıkartmasını beklemenize gerek yok. NASA’nın sunduğu yeni web araçları sayesinde kendi Marslınızı kendiniz keşfedebilirsiniz.
NASA’nın 3 yıldır Mars yüzeyinde dolanan Curiosity isimli aracı epeyce veri topladığı Kızıl Gezegen’den artık sıradan insanların da bir şeyler bulabilmesine izin vermek için iki yeni web aracı kullanıma sundu ve bu araçlar sayesinde Curiosity’nin gezilerinden bilgi toplayabiliyor; hatta Curiosity’nin kontrolünü alabiliyorsunuz.

Mars Trek adı verilen bu proje sayesinde gezegenin yüzeyi hakkında bilgi edinebilir, zemn yapısını görebilir ve Mars’ta bulunan Mars Reconnaissance OrbiterMars Global Surveyor gibi araçlar hakkında da bilgi sahibi olabilirsiniz. Gezegene yörüngeden bakmanıza da imkan veren Mars Trek ile isterseniz mümkün olduğunca yakınlaştırıp Mars yapısı hakkında ne kadar detaylı bilgimiz olduğuna şaşırabilirsiniz.
Curiosity ile ilgili olan kısımda dilediğiniz yere tıklayarak bu araştırma robotunun motorlarını çalıştırıp oraya gitmesini sağlayabiliyorsunuz. Ayrıca dilerseniz Curiosity’nin efsanevi selfie pozu gibi önemli olayların da kayıtlarını izleyebiliyorsunuz ya da gerçek zamanlı olarak Curiosity’nin kameralarından gelen görüntüleri takip edebiliyorsunuz.

Bir anlamda Google Earth ya da Maps'in Mars için uyarlanmış verisiyonuna bu adresten giriş yapabilir ve keyfini çıkartabilirsiniz.