NASA "Uzaylı Yapısı" Olarak Bahsedilen Cismin Gizemini Çözmüş Olabilir!

NASA, bundan birkaç gün önce farkedilen ve bir yıldızın etrafında düzensizce dönen cismin sırrını çözmüş olabileceklerini belirtti.
"Uzay" ve "uzaylı" kelimeleri telafuz edildiği anda herkesin gözü bu araştırmalarda son derece ilerlemiş olan kuruluşa, yani NASA'ya döner. Tarihi boyunca açıklanamamış birçok konuyu gündeme getirmiş, Dünya dışı varlıkların olduğuna inanmamızı sağlayan kanıtların ortaya çıkmasını sağlamış olan NASA, bundan birkaç gün önce bu konulara bir yenisini daha eklemişti. Son derece ünlü uzay teleskoplarından birisi olan Kepler, yaklaşık 2 hafta önce 1480 ışık yılı uzaklıkta bir yıldızda, düzensiz bir yapının varlığını görüntülemişti. Bu yapıdan ve NASA'nın bulgularından detaylı bir şekilde bahsettiğimiz haberimize buradan ulaşabilirsiniz.

Cygnus (Kuğu) Takımyıldızı'na göre KIC 8462852 isimli yıldızın konumu

Bu yapının, görüntülenen KIC 8462852 adlı yıldızın etrafında oldukça düzensiz bir hızla döndüğünü, bir dönüşünün 5 ile 80 günde gerçekleştiğini ve diğer gök cisimlerine göre en az %33 daha fazla ışık soğurduğu keşfedilmişti. Bildiğiniz gibi sadece bir gizem bile ortaya uzaylı teorilerinin atılması için yeterli olabiliyor ve KIC 8462852'nin etrafında dönen cisim her neyse, bu gizemlerden birçoğuna sahip.

NASA bu cismin keşfedildiğini belirtti fakat cisim hakkında herhangi bir bilgi vermedi. Uzaylı iddialarına herhangi bir şekilde cevap vermeyen NASA, bunun en son ele alınacak ihtimal olduğundan bahsetmişti. Bugün NASA astronomları tarafından yapılan açıklamaya bakılırsa, NASA bu konudaki soğukkanlılığını korumakta haklıymış.

NASA astronomlarının dediğine göre KIC 8462852'nin etrafında dönen bu yapı, bir başka yıldız olabilir. Genelde yıldızlar, birbirlerinin çekim alanında bulunmazlar. Bu nedenle yapıları, sadece kendi etraflarında dönmelerinden dolayı kusursuz küredir. Fakat astronomların yaptığı açıklamalara göre KIC 8462852'in etrafında farklı hızlarla yol kateden bu yapı, çekim alanına girmiş olduğu KIC 8462852 tarafından şekli bozulmuş bir yıldız olabilir. Şeklinin bozuk olabileceği düşünülen bu yıldızın şekil bozukluğu, KIC 8462852'in etrafında bazen 5 günde bir, bazen de 80 günde bir dönmesini güzel bir şekilde açıklayabiliyor.

Ayrıca yıldızın şekil bozukluğu ve dönme hızından da oluşmuş bir dalga ışımasının, KIC 8462852'nin ışığındaki azalmaya neden olabileceğini belirten astronomlar "bu yapı diğer yapılardan çok farklı olabilir fakat bu farklılığın nedeni, onun bir uzay gemisi olması anlamına gelmez" diye konuştu. Şu an bu yapı hakkında hala tam bir açıklama yapılmış değil, yani astronomların bahsettiği bu "yamuk yıldız" sadece bir teori. İlerleyen günlerde NASA'nın bu konuda daha fazla açıklama yapmasıyla birlikte sizleri bilgilendireceğiz.

Kaynak: Gizmodo