Bilim Adamları Güneş’ten 12 Milyar Kat Büyük Kara Delik Buldu

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte bilim adamları, tarihe geçen keşiflerine yenilerini eklemeye devam ediyor. Uzayın cazibesine dayanamayan ve bu konudaki araştırmalarına tüm hızıyla devam eden araştırmacılar SDSS J0100+2802 adını verdikleri bir kara delik keşfetti.
Teknolojinin gelişmesiyle birlikte bilim adamları, tarihe geçen keşiflerine yenilerini eklemeye devam ediyor. Uzayın cazibesine dayanamayan ve bu konudaki araştırmalarına tüm hızıyla devam eden araştırmacılar SDSS J0100+2802 adını verdikleri bir kara delik keşfetti.

Gelen haberlere göre söz konusu kara delik Güneş’in 12 milyar katına denk geliyor. Bu zamana kadar keşfedilen en büyük kuasarlardan (evrenin en uzak köşelerinde çok büyük bir enerjiyle parlayan gökadalar) birinin merkezinde yer alan kara deliğin büyük patlamadan yaklaşık 900 milyon yıl sonra oluştuğu tahmin ediliyor. SDSS J0100+2802 dünyadan yaklaşık 12,8 milyar ışık yılı uzakta bulunuyor ve bu mesafe nedeniyle ileride dünyamıza herhangi bir etkisinin olmayacağı söyleniyor.

Bilim adamlarına göre, bu derece büyüklükteki bir kara deliğin araştırılmasından elde edilecek olan veriler, bu zamana kadar yapılan uzay araştırmaları hakkındaki kesin bilgilerin tekrardan yorumlanmasına sebep olacak.