• Güneş Sistemi Dışında İlk Kez Bir Su Bulutu Tespit Edildi!
Bilim insanları Güneş Sistemi dışında ilk kez bir su bulutu tespit etti. Donmuş şekildeki buhar bulutunun dünyadan uzaklığı ise şaşırtıcı boyutta.
Bilim insanlarının yıllardır araştırdığı konulardan biri de Güneş Sistemi dışında su olup olmaması. Neyse ki bir su buharı bulutu ilk kez Güneş Sistemi dışında tespit edildi. Popularmechanics.com sitesinin verdiği bilgilere göre California Santa Cruz Üniversitesi araştırmacıları Güneş Sistemi dışındaki WISE 0855 adlı cüce gezegen çevresinde bir su baharı bulutu olduğuna dair güçlü kanıtlara sahip.

Su Bulutu Ne Kadar Uzakta?

Astrophysical Journal Letters dergisinde konu ile ilgili makale yayınlayan bilim insanları,  WISE 0855’in dünyadan 7.2 ışık yılı uzakta olduğunu belirtti. Yıldızın sönük ve soğuk olmasından dolayı gözlem yapmanın zor olduğunu belirten araştırmacılar, bu nedenle çalışmada geleneksel gözlem yöntemleri yerine Hawai’de bulunan Gemini-North teleskopu tercih edildiğini açıkladı. Araştırma kapsamında 13 gece boyunca 14 saatlik gözlem yapıldı. Gözlemlerin sonucunda WISE 0855’in çevresinde bulutlar ve donmuş su buharı tespit edildi.

Gelecek Çalışmalara Rehber Olacak

Bir ilk olması açısından önemli olan bu gelişmenin bilim insanlarına Güneş Sistemi dışındaki başka su bulutlarının nasıl bulunacağı hakkında yeni yöntemler sunması bekleniyor. Ayrıca, bu araştırma gelecekte yapılacak benzer araştırmalar için temel teşkil edecek.