AMD’nin Bütçe Dostu GPU’ları İçin Geliştirdiği Bomba Özellik: Radeon Boost

AMD, içinde bulunduğumuz aralık ayında Radeon ürünleri için güncelleme yayınlayacak. Düşük bütçeli GPU'lar için tasarlanan Radeon Boost ise bu güncellemenin en dikkat çeken özelliği. Özelliğin güncellemeyle birlikte gelip gelmeyeceği bilinmiyor ancak düşük bütçeli GPU'ları baştan yaratacağı kesin.

Donanım üreticisi AMD’nin, içinde bulunduğumuz aralık ayında Radeon ürünleri için oldukça büyük bir sürücü güncellemesi yayınlamayı planladığı biliniyor. Bazı söylentilerde, ışın izleme desteğinin bu güncellemenin bir parçası olacağı dahi belirtiliyor. Güncellemeyle birlikte ayrıca FPS iyileştirmeleri ve güç tüketiminde bazı güncelleştirmelerin olacağı belirtiliyor.

AMD Radeon Boost ise bu güncellemede bahsi geçen özellik olarak dikkat çekiyor. Söylenenlere göre bu özellik, adından da anlaşılabileceği üzere oyunları turboşarj edecek. Bu nedenle de özelliğin bir tür performans artırma modu olduğunu söylemek mümkün.

Radeon Boost, aralık güncellemesiyle gelebilir:

Yukarıda yer alan görsellerde gördüğünüz üzere Radeon Software Adrenalin 2020 Edition’un tanıtımıyla birlikte yeni bir görsel daha ortaya çıktı. Peki, AMD’nin bu yeni özelliği Radeon Boost tam olarak nedir? Belli ki bu özellik, yalnızca bir performans artırma modu olmayacak ve bundan biraz daha fazlasını yapacak.

AMD, 2016 yılında HiAlgo adında bir firma satın aldı ve HiAlgo Chill ve HiAlgo Boost adında iki büyük teknoloji geliştirdi. AMD Radeon Chill’in 2016 yılının sonunda piyasaya sürülmesi ise Radeon Boost’un HiAlgo teknolojisinin ikinci parçasının bir ürünü olabileceğini gösteriyor.

Radeon Boost nedir?

Böyle bir durumda HiAlgo Boost, esasen oyundaki çözünürlüğü dinamik olarak ayarlamayı içeren bir işlem olarak biliniyor. HiAlgo’ya göreyse bu teknoloji, oyundan grafik kartına gönderilen komutları anında değiştirerek performansı her kare başına optimize ediyor.

Daha açıklayıcı olmak gerekirse Boost özelliği, hareket halindeyken veya kamera hareket ederken kare hızını artırmak için çözünürlüğü azaltıyor. Kamera durduğunda ise tam çözünürlük geri yükleniyor. Bu da düşük bütçeli grafik kartlarıyla bile oyun için gerekli optimal yanıt süresini ve akıcılığı sağlıyor.

Kısacası oyunda durağan bir haldeyken -örneğin güzel bir manzara sahnesine bakarken-, tam çözünürlük ve ayrıntıyı grafik kartınızdan alabiliyorsunuz. Ancak hareket etmeye başladığınızda ise gerekli görüldüğü durumlarda, kare hızınızı stabil tutabilmek için çözünürlük düşürülüyor.

Bu özellik, fiyat/performans GPU’ları için tasarlanmış olabilir:

HiAlgo Boost’un ne olduğunu açıkladık fakat esas konumuza geri dönecek olursak, tabii ki yeni gelecek olan özelliğin bu olup olmadığını veya AMD’nin HiAlgo’yu satın aldığından beri bu özelliği ne kadar değiştirdiğini bilmiyoruz. Eğer durum gerçekten böyle olursa AMD’nin bu teknolojiyi tam olarak nasıl uygulayacağı ve kare hızını artırmak için görüntü kalitesindeki fedakarlığı ne derecede tutacağı merak konusu.

Bu özellik muhtemelen AAA tarzı, GPU’ları zorlayan oyunlarda daha düşük bütçeli kartların performansını artırmak için tasarlanmıştır çünkü GPU’lara yüksek fiyat ödeyen insanlar, çözünürlük kalitesinden herhangi bir şekilde feragat etmek istemezler.

AMD’nin yeni güncellemesiyle birlikte neler geleceğini ilerleyen günlerde göreceğiz. Bu noktada şirket, geçtiğimiz günlerde tanıtımını yaptığı RX 5500 ve 5500XT ile Nvidia ile GPU sektöründeki rekabetine tam gaz devam ediyor.