• League of Legends Yama Notları: 9.20 ile Neler Değişti?

League of Legends Yama Notları: İşte 9.20 ile Gelen Tüm Yenilikler

40
5
3
3
0
Aylık milyonlarca kullanıcıya sahip 10 yıllık oyun League of Legends’a her 2 haftada bir gelen yama notları ile güncellenecek bu içerikte yamada kimin güçlendirildiği veya zayıflatıldığı gibi en önemli kısımlarını bulabilirsiniz.

League of Legends, günümüzde hâlâ milyonlarca aktif oyuncuya sahip olan bir oyun. 2009 yılında piyasaya sürülen oyunun her sene ülkeler ve ayrıca Dünya çapında (Worlds 2019) turnuvaları düzenleniyor. Oyunun bu kadar sevilmesinin en büyük sebeplerinden biri de LoL’ün ücretsiz olması. Ülkemizde de oldukça popüler olan oyuna, geliştirici Riot Games tarafından her ay dengeleme yamaları geliyor.

Bu içerikte ele alacağımız konu bu, LoL yama notları. Oynaması eğlenceli olduğu kadar Lol, aynı zamanda bir taktik ve zekâ oyunu. Her şampiyonun kendine has özelliklerinin hangi durumda ne kadar işlevsel olduğunu bilmek bazen oyun bile kazandırabiliyor (Bronz ELO hariç, orası bambaşka bir evren).

Daha önce de bahsettiğimiz gibi, oyuna her iki haftada bir dengelemeler içeren yamalar yapılıyor. Bu yamalar bazen okuması uzun ve sıkıcı olabiliyor. Biz de Webtekno olarak bu yama notlarının en can alıcı kısımlarını, gelen her yama ile birlikte güncelleyerek sizlere sunacağız.

League of Legends 9.20 Yaması: Oynanışı değiştirilen şampiyonlar

shaco rework

Şampiyonlara gelen en önemli güçlendirmeler:

Garen:

garen 9.20 build

League of Legends'in simgelerinden olan şanlı Demacia askeri Garen, bu yamayla birlikte yepyeni bir oynanış mekaniğine kavuşuyor ve bütün yetenekleri değişiyor. Öncelikle Garen'in taban saldırı hızı büyüme oranı artık %2,9 yerine %3,65, taban can değeri 616,28 yerine 620 ve taban can büyüme oranı 84,25 yerine 84 oldu. Yeteneklerin ve pasifin uğradığı değişimler biraz uzun süreceğinden maddeler halinde anlatalım:

Pasif (Metanet): Garen'in pasifi artık seviyeye bağlı olarak 5 saniyede azami canın %2/%8'i yerine 1-18 seviye aralığında 5 saniyede azami canın %1,5-10,1'ini yenileyecek. Metanet ayrıca Garen'in canı %25 veya 50'nin altındayken iki kat can yenilemiyor ve destansı canavarlardan, kulelerden veya şampiyonlardan hasar alındığında can yenilenmesi sabit 7 saniye olarak kalıyor. 

Q (Amansız Hücum): Garen'in Q yeteneği artık saldırı hızıyla birlikte stack'leniyor. Yani Amansız Hücum'un biraz hantal olan animasyon süresi, saldırı hızı artışıyla birlikte kısalacak.

W (Cesaret): Garen artık minyon biçtikçe W yeteneğinden 0,33 ilave zırh ve büyü direnci yerine 0,25 ilave zırh ve büyü direnci kazanacak (150 birimde en fazla 30 zırh ve büyü direnci)

E (Yargı): Garen'in en büyü değişimi E yeteneğine uygulandı. Garen'in E yeteneği artık saldırı hızı ile birlikte stack'leniyor. Yani saldırı hızı eşyaları satın aldığınız zaman E yeteneği, yeteneği uyguladığınız süre boyunca daha fazla vuruş gerçekleştirecek. Bunu dengelemek içinse Yargı'nın saldırı gücü 14/18/22/26/30 yerine 8/12/16/20/24 şeklinde zayıflatıldı.

Ayrıca Garen'in E yeteneği eskiden tek bir rakibe uygulandığı zaman ilave olarak %33 hasar veriyordu, bunun yerine artık en yakındaki rakibe %25 ilave hasar verecek. Ek olarak, eğer Yenilmez rünü ile girerseniz Yargı yeteneğinin her bir dönüşü Yenilmez yükü biriktirmenize yarayacak.

R (Demacia'nın Adaleti): Garen'in ultisinin Baş Kötü pasifi kaldırıldı. Artık oyunda en çok skor alan rakip Garen tarafından işaretlenmiyor. Bunun yerine ultinin pasifi hedefi 1 saniyeliğine görünür kılıyor. Ayrıca ulti artık büyü hasarı yerine her zaman gerçek hasar vuruyor. Ancak bunu da dengelemek adına 175/350/525 olan hasar 150/300/450 olarak zayıflatılmış. 

Özet: Garen'in yenilenen Metanet pasifi ile birlikte artık şampiyonu Orman rolünde görmemiz mümkün olabilir. Ayrıca değişen E ve Q yetenekleri, Garen'in eşya ve rün diziliminin tamamen saldırı hızı ve Yenilmez üzerine kurulmasını gerektiriyor.

Ivern:

ivern 9.20 build

Ivern de bu yamada büyük sayılabilecek bir yenilenme aldı. Ivern artık menzilli bir şampiyon ve bu sayede oynaması daha kolay ve daha güçlü bir karakter haline geldi. Ivern'in düz vuruş menzili 125'ten 475'e yükseltildi. Bu da şampiyonun rün ve eşya diziliminde değişiklikler olacağını gösteriyor. Ayrıca W yeteneğinin menzil arttırma özelliği kalktı zira şampiyonun kendisi artık menzilli.

Lissandra:

lissandra build

Lissandra, şampiyonun oynanma oranını arttırmak adına bu yamada hatırı sayılır bir güçlendirme aldı. Lissandra'nın pasifinin hasar oranı 0,3 yetenek gücünden 0,5 yetenek gücüne yükseltildi. W yeteneğinin hasar oranı ise 0,5 yetenek gücünden 0,7 yetenek gücüne yükseltildi.

Shaco:

shaco 9.20 build

Bir başka büyük değişiklik ise orta koridor oyuncularının korkulu rüyası Shaco'ya geldi. Shaco'nun taban saldırı gücü 66'dan 63'e, saldırı gücü büyüme oranı ise 3,5'tan 3'e düşürüldü. Shaco'nun değişen yetenekleri Garen gibi uzun olduğu için, gelin bunu da maddeler halinde özet geçerek anlatalım:

Pasif (Arkadan Vuruş): Shaco artık bir rakibe arkadan normal saldırı uyguladığında 1-18 seviye aralığında 0,15 ilave saldırı gücü ile birlikte 10-25  hasar veriyor ve bu hasar kritik olabiliyor. Ayrıca Shaco'nun E yeteneğini rakibe arkadan isabet ettirdiğinizde artık 1-18 seviye aralığında fazladan 0,1 ilave yetenek gücü ile birlikte 15-50 hasar vurmanızı sağlıyor.

Q (Kandırmaca): Q yeteneğinin gizlenme süresi seviye başına 1,5/2,25/3/3,75/4,5 saniye yerine artık 2,5/2,75/3,25/3,5 saniye ollacak. Ancak dengelemek adına yeteneğin bekleme süresi seviye başına 4'er saniye azaltılmış. Gizlenmiş halden çıktıktan sonra düz vuruş yaptığınızda artık yeteneğin bekleme süresi azalmıyor.

Q Yeteneğinin hasarı ise 0,4 ilave saldırı ve 0,3 ilave yetenek gücü ile birlikte 10/20/30/40/50 hasar yerine 0,25 ilave saldırı gücü ile birlikte 25/35/45/55/65 olarak güncellendi. Ayrıca arkadan vuruş gerçekleştirirken artık Q yeteneği %130 kritik vuruyor.

W (Soytarı Kutusu): Artık Shaco'nun kutuları tetiklendiğinde menzilin içindeki birden fazla rakibe saldırı uygular. Yeteneğin menzildeki hasarı ise 0,1 ilave yetenek gücü ile birlikte 15/20/25/30/35 olarak belirlenmiş. Ayrıca şampiyon dışındaki nötr birimleri de 2 saniye korkutarak kitle kontrol uyguluyor. Eskiden W yeteneğinin korkuttuktan sonra tüm rakibin hareket hızını 100'e düşürme özelliği, artık minyon ve canavarların hareket hızını 60'a, şampiyonlarınkini ise 100'e düşürmeye yarıyor.

E (Çift Zehirli Bıçak): E yeteneği artık fiziksel hasar yerine büyü hasarı vuruyor. E yeteneğinin seviye başına taban hasarıda bir hayli yükseltilmiş. E yeteneğinin eksik cana göre %0-50 daha fazla hasar verme özelliği de canı %30'un altındaki tüm birimlere %50 daha fazla hasar uygulamak olarak değiştirilmiş.

R (Halüsinasyon): R yeteneğini kullandığınız zaman Shaco'nun kutuları artık direkt olarak tetikleniyor. Ancak dengelemek adına ultinin hasarı 1,0 ilave yetenek gücü ile 200/300/400 hasar yerine 0,7 ilave yetenek gücü ile 150/225/300 hasar olarak değiştirilmiş. Ultinin korkutma süresi de sabit 1 saniye olarak belirlenmiş.

Özet: Shaco'nun orman dönmesi bir hayli kolaylaştırılmış ve Saldırı Gücü odaklı dizilim zayıflatılmış. Artık Sihirdar Vadisi'nde Yetenek Gücü Shaco'yu daha çok göreceğiz gibi.

Viktor:

viktor rework

Viktor'un Q yeteneği artık sahip olduğu mana oranıyla birlikte güçlenmiyor. Bunun yerine 1-18 seviye aralığında 30-115 hasar uyguluyor. W yeteneği artık sersemletilen rakipleri içine çekmek yerine, doğrudan isabet ettiği rakibi 1 saniyeliğine %20 yavaşlatıyor. Ultisi artık Viktor öldükten sonra rakipleri takip etmeye devam ediyor ve duvarların içinden geçebiliyor.

Ultinin tetiklenme sıklığı 2 saniyeden 1 saniyeye, tetiklenme sayısı ise 3'ten 6'ya çıkarıldı ancak dengelemek adına 0,85 ilave yetenek gücü ile 130/210/290 hasar yerine artık 0,45 ilave yetenek gücü ile birlikte 65/105/145 hasar verme olarak değiştirilmiş. Ayrıca ulti açıkken artık %25 daha hızlı hareket ediyorsunuz.

Şampiyonlara gelen en önemli zayıflatmalar:

Qiyana:

qiyana wallpaper

Qiyana, geçtiğimiz yamalarda zaten bir zayıflatma almıştı ancak ona rağmen erken oyunda hala çok güçlü bir şampiyondu. Qiyana'nın erken oyundaki gücü azaltılması adına artık Q yeteneğinin taban hasarı 80/100/120/140/160 yerine 60/85/110/135/160 olarak değiştirildi.

Pantheon:

pantheon rework

Pantheon, bir önceki 9.19 yamasında zayıflatma almasına rağmen hâlâ çok güçlü bulunduğu için bu yamada da bir tokat yiyor. Pantheon'un Q yeteneğinin oyun sonu hasarı bayağı bir azaltılmış. Q yeteneği Meteor Mızrağı artık 75/115/155/195/235 yerine 75/110/145/180/215 hasar vuruyor.

Blitzcrank:

blitzcrank rün

Blitzcrank'in 9.19 yamasında aldığı Q yeteneği menzil artışı güçlendirmesi şampiyonu bir hayli güçlü hale getirdi. Bu nedenle Riot, şampiyonun başka taraflarından kısmış. Blitzcrank'in taban zırh değeri 44'ten 40'a, zırh büyüme oranı ise 4'ten 3,5'a düşürüldü. Yani Blitzcrank artık erken oyunda daha kırılgan bir şampiyon olacak ve oyun başında baskın yapmak daha da zorlaşacak.

League of Legends'e gelen yeni ilgi çekici kostümler:

Vahşi Batılı Ashe, Hecarim ve Darius:

vahşi batılı ashe kaç rp

Oyuna 9.20 yamasıyla birlikte Vahşi Batılı serisinin yeni üyeleri katılıyor. Vahşi Batılı Ashe, Hecarim ve Darius kostümleri, karanlık ve ateşli bir yapıya sahip. Vahşi Batılı Hecarim kostümünün tasarımı birçok oyuncu tarafından Başsız Hecarim kostümüne benzetildi. Aralarından en çok sevileni ise Destansı Kostüm olan Vahşi Batılı Ashe oldu zira kostümün efektleri kendisine hayran bırakıyor.

Çözülen önemli hatalar:

  • Nunu'nun E yeteniğinin tek bir kullanımda rakipleri birden fazla kez yavaşlatma hatası giderildi.
  • Yuumi'nin takım arkadaşının içindeyken, takım arkadaşının Zhonya kullandıktan sonra katledildikten sonra kuleden hasar almama hatası giderildi.
  • Vi'ın Q yeteneğinin Wukong'u katlederken kullanılması durumunda Wukong'un ulti atması sonucu yeteneğin işlevini kaybetmesi hatası giderildi.
40
5
3
3
0
Emoji İle Tepki Ver
40
5
3
3
0