Suç dünyasının karanlık yüzünü gözler önüne seren bir aksiyon-macera oyunu olan Mafia serisi, 3. oyunuyla hayranlarını biraz hüsrana uğratsa da 1. oyunun yeniden yapımıyla yeniden umutları yeşertmişti. Serinin ilk iki oyunu, 1930'ların ve 1940'ların Amerika'sında geçerken, üçüncü oyun 1960'ların New Orleans'ında geçiyor.
Serinin son oyunu olan Mafia 3, 2016 yılında piyasaya çıktı ve eleştirmenlerden karışık yorumlar aldı. Oyunun grafikleri, hikayesi ve karakterleri beğenilse de tekrarlayan görevler, teknik sorunlar ve açık dünya tasarımı eleştirilmişti. Şimdi ortaya çıkan yeni bilgilere göre geliştirici Hangar 13, Mafia’nın 4. oyununu geliştiriyor olabilir. Ancak resmi olarak bir şey duyurulmadığını şimdiden belirtelim.
Hangar 13’de açılan yeni iş pozisyonları, Mafia 4’ün geliştirildiğine işaret ediyor olabilir
Hangar 13'in yeni iş ilanları, Mafia 4 konusunda birçok kişiyi heyecanlandırdı. Brighton'da bulunan Senior Systems Designer pozisyonu için yapılan iş ilanında, adayın AAA oyun geliştirme deneyimine sahip olması isteniyor ve "çok oyunculu oyunlar ve/veya canlı oyun tasarımı deneyimi" tercih sebebi olarak belirtiliyor. Ayrıca rol, ekonomi sistemleri ve tasarımı konusunda bilgi sahibi olmayı da gerektiriyor. Bu da potansiyel bir canlı servis sistemi olasılığını artırıyor.
(Açılan iş ilanları neden Mafia 4’e işaret ediyor diyoruz? Çünkü Hangar 13 büyük bir stüdyo değil, 2K’nin bünyesinde bir alt stüdyo ve bugüne kadar geliştirdikleri tek AAA oyun Mafia serisi idi.)
Çok Oyunculu Bir Mafia Oyunu Nasıl Olurdu?
Mafia serisi, genellikle tek kişilik bir deneyim olarak tanınıyor. Ancak çok oyunculu bir Mafia oyunu da ilgi çekici olabilir. Örneğin, oyuncular kendi suç ailelerini kurabilir, rakip ailelerle savaşabilir veya iş birliği yapabilir, farklı şehirlerde operasyonlar yürütebilir veya kendi hikayelerini oluşturabilirler. Bu tür bir oyun, GTA Online gibi popüler birçok oyunculu suç oyununa rakip olabilir.
Ancak çok oyunculu bir Mafia oyunu yapmak kolay değil. Oyunun teknik performansını, sunucu kalitesini, güvenlik sorunlarını, dengeli bir ekonomi sistemini ve sürekli güncel içerik sağlamayı sağlamak gerekiyor. Ayrıca çok oyunculu bir oyunun tek kişilik moduna zarar vermemesi de önemli. Bazı oyuncuların sadece hikâye odaklı bir Mafia deneyimi isteyeceklerini unutmamak lazım.
Mafia 4'ün Gizlilik Oynanışına Odaklanması Olası
İş ilanlarından bir diğer ilginç detay da Mafia 4'ün gizlilik oynanışına odaklanacağı yönünde. Lead AI Designer ve Principal AI Designer pozisyonları için yapılan ilanlarda, adayların "Gizlilik ve Savaş oynanış döngülerine katkıda bulunabilecek" olması isteniyor. Bu da Mafia 4'ün olası hikâye modunda belki de mafyanın içine sızan gizli bir ajanı oynayabileceğimiz anlamına gelebilir.
Mafia 4, bu yukarıda anlattığımız konseptlerde çıkarsa ilginizi çeker mi? Haberler sizi heyecanlandırdı mı? Düşüncelerinizi yorumlarda bizlerle paylaşmayı lütfen unutmayın.