Epic Games, Yeni Nesil Konsolları Bile Zorlayacak Yıkım Fiziği Sistemi Chaos'u Tanıttı

Epic Games, Unreal Engine'in yeni sürümü için geliştirdiği ve yeni nesil konsolların canına okuyacak yıkım fiziği sistemi Chaos'u tanıttı.

Yeni nesil konsollara adım adım yaklaşırken bunların ne kadar güçlü olacaklarına dair haberler almaya devam ediyoruz. Birkaç gün önce kendi bulut tabanlı oyun konsolu Stadia'yı tanıtan Google, PS4 Pro ve Xbox One X'i geçmesiyle övünmüş; ardından çıkan bilgiler PS5 ve Xbox Scarlett'in, Stadia'dan da güçlü olacağını söylemişti.

İnternette böyle bilgiler dolanırken durumdan faydalanmak isteyen Epic Games (ki kendileri Fortnite'ın ve Unreal Engine'in yapımcısı olur), yeni yüksek performanslı fizik motoru ve "yıkım sistemi" olan Chaos'u duyurdu. Epic Games, yeni sistemini GDC 2019'da yaptığı bir oyun demosuyla tanıttı. Epic Games, açıklamasında şunları söyledi:

"Bu demo, Robo Recall dünyasında geçen bir oyunun gerçek zamanlı oynanış görüntüsü. Chaos ile birlikte kullanıcılar, içerik oluşturmada benzeri görülmemiş bir kontrole sahip olacakken büyük ölçekli yıkım ve tahribata sahip sahnelerde gerçek zamanlı olarak sinema kalitesinde görseller elde edebilecekler." 

Yayınlanan videoda da görebileceğiniz gibi, yeni teknoloji oldukça etkileyici. Fakat burada asıl heyecanlandırıcı olay, yeni sistemin çok da uzak olmayan bir gelecekte oyunlarda kullanılmaya başlanacak olması. Video çok önemli bir şey içermiyor gibi görünse de bu tarzdaki bir yıkım ve patlamaların daha önceden gerçek zamanlı olarak render'lanmasının imkansız olduğu düşünülüyordu.

Epic Games'e göre yeni sistem Chaos, Unreal Engine 4.23'e erken erişim ile birlikte gelecek.