• Anasayfa
  • Yaşam
  • mRNA Koronavirüs Aşıları Kalpte İltihaplanma Yapabilir

Avrupa İlaç Ajansı, mRNA Koronavirüs Aşılarının Yan Etkileri Hakkında Önemli Bir Açıklama Yaptı

100
24
10
7
7
Daha önce İsrail ve ABD, mRNA Koronavirüs aşılarıyla kalp kası iltihaplanması arasında bir ilişki olabileceğini açıklamıştı. Avrupa İlaç Ajansı da mRNA prensibiyle geliştirilen aşıların kalp kası ve kalp zarı iltihaplanmasına yol açabileceğini belirtti.

Avrupa İlaç Ajansı, 9 Temmuz Cuma günü, çok nadir görülen kalp kası iltihaplanmasıyla Pfizer/BioNTech ve Moderna aşıları arasında bir bağlantı bulduklarını açıkladı. Ajans, bu açıklamayı yaparken aşıların faydalarının risklerden fazla olduğunu tekrar vurguladı.

Onay verdiği ilaçların ABD’de de kullanıldığı Avrupa İlaç Ajansı, miyokarditin (kalp kası iltihaplanması) ve perikarditin (kalp zarı iltihaplanması) iki mRNA aşısı için yan etki olarak listelenmesi gerektiğini ifade etti. Ajans, bu durumların özellikle aşılanmadan sonraki 14 gün içerisinde ve en sık şekilde, genç erkeklerde ikinci dozdan sonra görüldüğünü de ekledi. Bu açıklama, geçtiğimiz ay ABD’de açıklanan bulguları destekler nitelikte.

Kalp iltihaplanması nasıl anlaşılır?

kalp iltihaplanması

mRNA Koronavirüs aşılarıyla arasında bir ilişki olabildiği düşünülen kalp kası iltihaplanması oluştuğunda kişilerde görülen belirtiler arasında nefes darlığı, çarpıntı ve göğüs ağrısı bulunmakta.

Avrupa İlaç Ajansı güvenlik paneli, daha önce kaçış sendromu (sistemik kılcal sızıntı sendromu) geçiren kişilerin Johnson & Johnson’s aşısı yaptırmamasını da önerdi.

Ajans, Avrupa Birliği’nde İzlanda, Norveç ve Lihtenştayn gibi ülkelerde görülen 300’den fazla miyokardit ve perikardit vakalarını inceledi. Bu vakaların çoğunun Pfizer/BioNTech aşısından sonra ortaya çıktığı ifade edildi

Kaynak : https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/eu-regulator-lists-heart-condition-possible-side-effect-mrna-vaccines-2021-07-09/
100
24
10
7
7
Emoji İle Tepki Ver
100
24
10
7
7