• NASA, Tasarımcılar İçin Ay'ın 3D Verisini Paylaştı

NASA, Tasarımcılar İçin Ay'ın 3D Verisini Paylaştı

8
5
1
0
0
Bir tasarımda modellemenin gerçekçiliği çok önemlidir. NASA tarafından tasarımcılar için Ay'ın sadece görsel olarak değil, derinlik olarak da bütünlüğünü sunan veri setleri hazırlandı.

Filminizin veya oyununuzun Ay'da geçmesini istiyorsanız fotojenik uydumuzun görüntülerini bulmak artık zor değil. NASA, yalnızca görüntüyü değil derinlik verilerini içeren ve tasarımcılar için kullanışlı ve güzel bir veri seti sundu. Böylece Ay'ın inanılmaz derecede ayrıntılı bir 3D haritasını oluşturmayı basitleştirdi.

CGI Moon Kit, bilim görselleştirme uzmanı Ernie Wright'ın başka amaçlar için topladığı verilerin 3D sanatçılar için popüler olduğunu kanıtladığı NASA’daki Goddard Uzay Uçuş Merkezi'nden geliyor. Veriler, Ay'da 10 yıldan fazla bir süredir yörüngede bulunan bir uzay aracı olan Lunar Reconnaissance Orbiter'daki iki araçtan elde edildi, fotoğraflar çekildi ve ölçümler yapıldı.

Gemide LRO, ay yüzeyinin şaşırtıcı derecede yüksek kaliteli bir haritasını çıkarmak için kullandığı yüksek kaliteli “geleneksel” bir kameradır (gerçekten çok yönlü bir multispektral görüntüleyici). Bir anda sadece küçük bir kısmını yakalayabilir. Tabii sürekli olarak çekim yaptığı ve yörüngesi değiştiğinden, Ay'ın görünür alanının hemen hemen hepsini yakaladı. Bazı gölgeli bölgeler ise üzerinden binlerce kez geçtikten sonra bile görüntülenemiyor. 

Lazer Altimertre (Yükseklik Ölçer) nasıl çalışıyor?

Lazer altimetre, yüzeye darbeli bir lazer gönderir ve ne kadarının geri döndüğünü ve ne kadar güçlü olduğunu izler. Bunlar cihaza yüzeyin ne kadar uzakta olduğunu (ve dolayısıyla yüksekliğini) ve bu yüzeyin nasıl olduğunu, örneğin sert kayalık bir yapı veya yumuşak toz haline getirilmiş bir regolit olduğunu söyler.

Bu veriler, yükseklik haritası olarak adlandırılan bir topografik harita gibi, yüksekliğin değiştirmesi yerine, renk değiştirerek birleştirilir. Bu haritanın birkaç çeşidi vardır ancak temel kullanım durumu aynıdır: Yer değiştirme haritasını fotoğraf haritasına yerleştiriyorsunuz, sonra bir kürenin etrafına sarıyorsunuz ve sanal bir topografik dünyaya sahipsiniz.

Bir ay kolonisi kurduğunuz veya gerçekçi bir ay yüzeyinin üzerinde çeşitli görevler yaptığınız bir oyundaki ilk kişiyi keşfetmek gerçekten ilginç olurdu. Ya da belki bir sanatçı, verileri tıpkı bu şekilde Ay'ın bir modelini oluşturmak için kullanabilir.

Kaynak : https://techcrunch.com/2019/10/05/nasa-shares-3d-moon-data-for-cg-artists-and-creators/
8
5
1
0
0
Emoji İle Tepki Ver
8
5
1
0
0