Oyun Şirketleri Siber Saldırılardan Korunmak İçin Ne Yapmalı?

17
7
6
2
0
Oyun şirketlerinin de artık korkulu rüyası haline gelen hackerları önlemek için geliştirilen çeşitli yöntemler mevcut. Fakat hackerlar bir şekilde bu yöntemleri alt etmeyi başarıyorlar. Peki oyun şirketleri bu konuda ne yapmalı?

Oyunlar, hackerlar için hala vazgeçilmez platformlardan biri. Zynga’nın oldukça popüler hale gelen çevrimiçi oyunu Words With Friends de geçtiğimiz günlerde hacklenmiş ve 218 milyon kullanıcıya dair bilgiler çalınmıştı.

Hackerlar bir oyunun içine sızmayı başardıklarında kullanıcıların oyundaki kimliklerini, oyundaki paralarını ve eşyalarını çalıp gerçek dünyada paraya çevirebilirler. Bunlara ek olarak hackerlar çevrimiçi oyunların çökmesine bile yol açabilirler. Bu da oyun severlerde büyük bir isyana yol açıyor elbette.

GameBeat de bu soruna bir çözüm getirmek ve oyun şirketlerinin siber saldırılardan nasıl korunacaklarına dair konuşmak için bir webinar -internet semineri- düzenledi.

Jonathan Singer, oyunların hacklenmemesi için bir çözüm sunuyor 

words with friends

Bu siber saldırılar şirketlerin adına gölge düşmesine, oyuncuların şirkete ve oyunun güvenlik sistemine olan güveninin de kaybedilmesine yol açabilir. Yapılacak onarımların maliyeti de cabası. Akamai’nin sponsor olduğu webinarda, her şirketin yararlanabileceği pratik tavsiyeler verildi. Akai’de strateji uzmanı olan Jonathan Singer, oyun şirketlerinin siber saldırılara karşı nasıl korunabileceklerine dair önerilerde bulundu.  

Jonathan Singer, “Teoride bu oldukça basit bir süreç. OWASP üzerine API ve giriş sayfasının kodlarını girmeniz gerekiyor. OWASP üzerine eklenen kodların belirlenen güvenlik ölçülerine uygun olması şart. Daha sonra girdiğiniz kodların güvenliğini tespit etmek için tekrar tekrar sisteme sızmayı denemelisiniz. Bu, oyunun giriş sağlandığı nokta olduğu için üzerinde durulması en önemli konulardan biri. Oyuncularınızı ve şirketinizi siber saldırılardan korumak için bu aşamanın üzerinde oldukça fazla durmalısınız.” açıklamasında bulundu.   

Singer sözlerine şöyle devam etti; “Güvenlik, botlar, hile kodları ve oyuncu kimlikleri ile ilgili oldukça fazla endişe söz konusu. Bu konular hakkında hala aşılması gereken farklı engeller mevcut. Bazı şirketler bu sorunlara kendi çözümlerini üretmeyi tercih ediyor. Bunu anlıyorum elbette. Bazen de en iyi çözümü satın alabileceklerini düşünüyorlar. Fakat güvenlik konusunda aşılması gereken o kadar fazla engel var ki, bu süreçte asıl odaklanılması gereken şey oyuncuların duyduğu diğer ihtiyaçlar.” 

Kaynak : https://venturebeat.com/2019/12/07/how-game-companies-can-protect-their-online-operations-and-players-from-cyberattacks/
17
7
6
2
0
Emoji İle Tepki Ver
17
7
6
2
0