YouTube, A Haber YouTube Kanalına ‘Türk Hükümeti Tarafından Fonlanmaktadır’ Uyarısı Ekledi [Güncelleme]

821
71
50
9
9
YouTube, yayıncıya ilişkin bilgi panelini Türkiye'deki bazı televizyon kanalları için aktif hale getirdi. Bu doğrultuda TRT'yi "kamu yayın kuruluşu" olarak etiketleyen YouTube, A Haber'i ise "Türk Hükümeti Tarafından Fonlanmaktadır" şeklinde etiketledi. Ancak A Haber kanalına eklenen etiket, YouTube'u Türkçe kullandığınızda görüntülenemiyor.

Habercilik ve medya sektörünün dijitalleşmesiyle birlikte platformlar, doğru ve güvenilir kaynakları gösterebilmek adına bazı yeni adımlar atmaya başladılar. Örneğin Twitter, bir süredir politikacılar ile haber kaynaklarına ekledikleri notlar ile kullanıcıların bu kişi ya da kurumların resmi kimlikleri bilgi sahibi olmasını sağlıyorlar. İşte bu durum artık YouTube tarafından Türkiye'deki bazı haber kaynakları için de geçerli hale getirildi.

YouTube'daki Türkiye'deki bazı yayıncılar için bilgi paneli özelliğini aktif hale getirdi. Bu bağlamda bir yayıncı kuruluşla ilgili Wikipedia sayfasına yönlendirme yapan YouTube, kullanıcının o yayıncı kuruluşla ilgili doğrudan bilgi sahibi olmasını sağlıyor. Aşağıda görmekte olduğunuz iki örnek, bu bilgi panelinin nasıl bir işlevselliğe sahip olduğunu gösteriyor.

YouTube, TRT'yi "Türkiye'deki bir kamu yayın kuruluşu" olarak gösteriyor

YouTube

Yukarıdaki ekran görüntüsünde de görebileceğiniz üzere, YouTube'da TRT Haber içeriklerini açtığınızda, bu kanal ile ilgili olarak "Türkiye'deki bir kamu yayın kuruluşudur" ibaresini görüyorsunuz. Bu ibarenin hemen yanında da TRT'nin Wikipedia sayfasına yönlendirme yapan bir bağlantı yer alıyor.

Turkuvaz Medya Grubu içinse "Türk hükümeti tarafından kısmen ya da tamamen fonlanmaktadır" ibaresi kullanılıyor

YouTube

Türkiye'nin en büyük medya kuruşlarından biri olan Turkuvaz Medya Grubu bünyesinde ATV, A Haber, A Spor, A Para, A News ve Minika Çocuk gibi televizyon kanalları bulunuyor. YouTube, grubun tüm kanallarına bilgi paneli eklememiş olsa da A Haber içeriklerini açtığınızda "Türk hükümeti tarafından kısmen ya da tamamen fonlanmaktadır" etiketini görebiliyorsunuz. YouTube şu an için Habertürk, CNN Türk ya da Halk TV gibi diğer haber odaklı yayın organlarında ise herhangi bir bilgi paneline yer vermiş değil.

Bu arada, Turkuvaz Medya Grubu için kullanılan etiket, YouTube'u Türkçe kullanırken gösterilmiyor. Eğer sağ üst kısımdaki menüyü kullanarak YouTube'un kullanım dilini İngilizce yaparsanız, A Haber içeriklerinde söz konusu etiketi görebiliyorsunuz. TRT'ye ait kanallar içinse dil değişikliği yapmanız gerekmiyor. Ekran görüntülerinde de görülebileceği üzere diliniz Türkçe olduğu zaman dahi söz konusu etiketleri görüntüleyebiliyorsunuz.

GÜNCELLEME: Yetkililer,YouTube'un Wikipedia'dan yanlış bilgileri referans alarak bu açıklamayı eklediğini belirtti. YouTube yetkilileri ise bu hatayı düzeltmiş durumdalar. Şu anda A Haber'in videolarında bu tarz bir uyarı bulunmamakta.

821
71
50
9
9
Emoji İle Tepki Ver
821
71
50
9
9