Bir Yapay Zekâ, Kendi Kendine Diplomacy Oyununu Kazandı (Yakında Ülke de Yönetmeye Başlarlar)

19
2
2
1
0
Meta tarafından geliştirilen yapay zekâ CICERO, Satranç ve Poker gibi oyunları öğrendikten sonra şimdi de popüler strateji oyunu Diplomacy'nin en iyi oyuncuları arasında yerini aldı.

Yapay zekâ her geçen gün daha da dikkat çekici işlere imza atmayı başarıyor. Sanat eserleri yaratan yapay zekâlardan tutun da sizin için birkaç saatte Yüzüklerin Efendisi’ni yazabilecek bir sisteme kadar neredeyse her konuya el atan araştırmacılar, şimdi ise farklı bir alanda uzman olan yapay zekâ geliştirdi.

1954 yılında piyasaya sunulan ve daha sonraları bir video oyununa dönüştürülen Diplomacy oyununda imkansızı başardı ve oyunu kazandı. Peki bu oyun tam olarak ne ki yapay zekâyı Diplomacy’yi kazanması için eğittiler?

Dünyanın en gerçekçi diploması oyunu

Diplomacy, aslına bakarsan modern taktiksel çok oyunculu bir strateji oyunudur. Aslında bir masaüstü oyunu olarak tasarlanan oyun, daha sonraları video oyunu olarak da piyasaya sunulmuştu. Birden fazla oyuncuyla 7 büyük ülkeden (Britanya, Fransa, Avusturya-Macaristan, Almanya, İtalya, Rusya ve Türkiye) birini yönettiğiniz oyunda amacınız, oyunun görevlerini tamamlamalı ve en nihayetinde oyunundaki tüm ülkeleri ele geçirerek büyük imparatorluğunuzu kurmalısınız. Oyunun en dikkat çeken noktası ise bu oyunu sadece oynayarak kazanamıyorsunuz. Rakiplerinizle sürekli pazarlık yapmanız, onların hamlelerini tahmin etmeniz ve gerçekten bir ülke yönetir gibi kararlar almanız gerekiyor.

Meta’nın laboratuvarlarında geliştirilen oyun yapay zekâ sistemi CICERO ise Satranç, Poker ve GO gibi oyunlarda rakiplerini teker teker eledikten sonra Diplomacy oyununu oynamaya başladı. İnsan ilişkilerinin önemli olduğu ve diğer oyuncularla birebir pazarlık yapmanız gereken bir oyun olan Diplomacy’i kendi kendine öğrenen CICERO, birkaç zor geçen oyunun ardından oyunu tamamen kavrayarak rakiplerini domine etmeye başladı.

Oyunu oynayan oyuncular arasında %10’luk dilime girerek en iyilerden birisi olduğunu kanıtlayan yapay zekâ, rakiplerini de kandırmayı başardı. Oynanan oyunların sonunda katılımcılara bir yapay zekâ ile oynadıkları açıklansa da hiçbir oyuncu bunun gerçek olabileceğine inanmadı. 82 farklı oyuncuyu tabiri caizse ezip geçen yapay zekâ, aynı zamanda oyunu oynarken diğer oyuncularla şakalaşmayı, onlardan yazılı sohbet üzerinden pazarlık yapmayı ve onlara tavsiyeler vermeyi de ihmal etmedi.

CICERO, yapay zekâların yavaş yavaş internet ortamında insanda ayırt edilemez bir konuma geldiğini kanıtlıyor. Umuyoruz yakın zamanda kendisini CS:GO ve Valorant gibi oyunlarda da görürüz. Kim bilir belki bir gün CICERO sizin takımınızı da zafere taşır.

Kaynak : https://www.science.org/doi/10.1126/science.ade9097
19
2
2
1
0
Emoji İle Tepki Ver
19
2
2
1
0